به گزارش ایرنا، قدرت الله ابک روز یکشنبه در نشست شهرداران استان درسالن غدیر استانداری ، افزود: ستاد باز آفرینی شهری کشور در مسیر هدفگذاری دولت برای بهبود و بازسازی بافت های قدیمی در شهرها، شرایط ویژه ای لحاظ کرده است که باید از آن بهره برد.
وی بیان کرد : بر اساس برنامه ریزی جدید در ستاد بازآفرینی شهری مسکن و شهرسازی موظف به تامین زمین برای متقاضیان بهسازی است.
وی به تعریف طرح محله هدف برای بازآفرینی شهری کشور اشاره و خاطرنشان کرد : در قالب این طرح، محله هایی با قابلیت و تمرکز بر توسعه ویژه مانند گردشگری یا اشتغال زنان سرپرست خانوار، شناسایی و برای پیشبرد اهداف تعیین شده در این قالب تلاش و حمایت می شود.
معاون امور عمرانی استانداری سمنان افزود : در قالب این طرح، دستگاه های اجرایی متولی حوزه مرتبط باید در قالب توافق نامه هایی ورود و از اجرای طرح محله هدف حمایت کنند.
وی تاکید کرد : در قالب اجرای این طرح 30 درصد هزینه ها به صورت استانی و 70 درصد از مرکز کشور حمایت مالی می شود.
ابک بر حفظ سرمایه گذاری های بخش خصوصی در طرح های مختلف توسعه شهری تاکید و اضافه کرد : در شرایط کنونی باید با استفاده از تمام مواد و پشتیبانی حقوق و قانونی، از طرح های در دست اجرای بخش خصوصی حمایت و برای تکمیل آن تلاش شود.
وی بیان کرد : بنیاد زائر در تمام استان ها در حال شکل گیری است، در قالب این بنیاد، استان ها در مشهد مقدس به ساخت زائرسرا اقدام می کنند تا به زائرانی که از هر استان برای اولین بار به مشهد مقدس مشرف می شوند خدمات اسکان ارایه شود.
وی بر استاندارد سازی فضاها و شهرهای بازی در استان تاکید و خاطرنشان کرد : برای استاندارد سازی در این بخش، شهرداران هم افزایی ویژه ای با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی داشته باشند تا مباحث کارشناسی در این زمینه محقق شود.
معاون عمرانی استانداری سمنان تاکید کرد : ساماندهی مسیرهای ورودی و خروجی شهرها از وظایف شهرداری هاست که این مساله در استان نیازمند توجه بیشتر و تعریف طرح های کارشناسی است.
در این نشست با حضور شهرداران و مسوولان سازمان همیاری استان سمنان، در باره مشکلات فنی، نیازهای اعتباری ، پشتیانی های قانونی و حقوقی و طرح های مختلف شهری در استان تبادل نظر شد.
استان سمنان 20 شهر در قالب هشت شهرستان دارد، بر اساس سرمشاری سال 1395 از جمعیت 702 هزار نفری 560 هزار و 502 نفر در شهرها زندگی می کنند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.