محمد همتیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که، طرح بیمه مسکونی روستایی از سرخه آغاز و در شهرستان های سمنان، میامی و گرمسار ادامه می یابد، افزود : با الگو برداری از تجربه استان‌هایی مانند کرمانشاه ،اجرای طرح بیمه روستایی با نگاهی به بافت‌های فرسوده در اولویت‌ کاری مسوولان استان قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد : تمامی واحدهای مسکونی روستایی استان با عنوان تفاهم نامه مشارکت روستایی بیمه می شوند که بر همین اساس 20 درصد حق بیمه را روستاییان و 80 درصد را دهیاری ها پرداخت می کنند.
وی اظهارداشت : بعد از اجرای گام اول بیمه حوادث ، بیش از پنج هزار واحد مسکونی دیگر استان نیز بیمه حوادث خواهند شد.
همتیان تصریح کرد : دراین طرح خسارت واحدهای مسکونی خشت و گلی روستایی در صورت تخریب کامل تا 350 میلیون ریال و خانه های آجری و بتنی تا 500 میلیون ریال خسارات دریافت خواهند کرد و امکان بیمه تا سقف بیشتر وجود دارد.
وی ادامه داد : از ابتدای سال 97 ، سامانه ای برای ثبت نام روستاییان در این خصوص طراحی می شود و دهیاران به عنوان کارگزار برای ثبت نام در این طرح اقدام خواهند کرد.
همتیان ادامه داد : طرح بیمه اماکن روستایی حاصل کار کارشناسی یکساله دفتر روستایی است تا برای جبران خسارات اقشار روستایی در هنگام حوادث و بلایای طبیعی به شکل مناسب اقدام شود.
معاون استانداری سمنان اضافه کرد : دولت در هنگام بلایای طبیعی از عهده پرداخت همه خسارات بر نمی آید و باید از مشارکت بیمه در این زمینه بهره مند شود.
وی ادامه داد : از مجموع 15 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان حدود 6 هزار واحد فرسوده بوده که باید با برنامه ریزی های منسجم برای نوسازی این واحدها اقدام کرد.
همتیان بیان داشت : در سال جاری نوسازی بیش از یکهزار واحد مسکونی با اعتبار 30 میلیارد ریال در بافت فرسوده روستاهای استان در دستور کار قرار دارد.
افزون بر 190 هزار نفر جمعیت سمنان در بیش از 185 روستای بالای 20 خانوار استان زندگی می کنند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.