بهروز اسودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام تلاش دولت در شرایط سخت اقتصادی حمایت همه جانبه از بخش صنعت و تولید است و با برنامه ریزی اصولی این مهم در استان محقق می شود.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید به طور متوسط سالانه 70 تا 120 واحد راکد به چرخه تولید بازگشت، گفت: برای سال 98 راهبرد و رویکرد دولت حفظ اشتغال در واحدهای صنعتی و بازگرداندن واحدهای غیرفعال به چرخه تولید است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در سال گذشته دست کم 130 واحد صنعتی سمنان با حمایت های این سازمان و بانک های عامل به چرخه تولید بازگشت.
اسودی اضافه کرد: هم افزایی بانک های عامل استان سمنان و بخش خصوصی برای تعیین تکلیف واحدهای صنعتی تملیکی افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر 53 واحد صنعتی و تولیدی در استان سمنان تملیکی است که با تلاش مسئولان و حمایت دولت برای بازگرداندان تعدادی از این واحدها با واگذری طرح به سرمایه گذار جدید اقدام می شود.
اسودی خاطر نشان کرد: در 2 سال گذشته هفت هزار و 571 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قالب اجرای طرح های اشتغال آفرین و رونق اقتصادی به واحدهای صنعتی استان اعطا شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: حمایت دولت از واحدهای صنعتی با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی کم نخواهد شد و این سازمان با تمام توان در کنار بخش تولید استان است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان حدود 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود 22 درصد است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.