محمدرضا خباز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا به 70 طرح ملی در زمینه توسعه صادرات با مشارکت این استان اشاره کرد و افزود : این تعداد طرح بر اساس اولویت بندی به سه بخش کوتاه، میان و بلند مدت تقسیم شده و ماهانه برای رصد و پیشرفت هر طرح، گزارشی از سوی نهادهای اجرایی ذیربط ارایه می شود.
وی با بیان این که برخی طرح ها در استان سمنان قابلیت اجرایی ندارد، خاطرنشان کرد : کمیته هایی برای بومی سازی این طرح ها تشکیل می شود.
خباز با تاکید بر این که توسعه صادرات به ویژه صادرات غیرنفتی رابطه مستقیمی با افزایش و بهبود ظرفیت های اشتغال دارد، اظهارداشت: گسترش میزان صادرات نشان دهنده موفقیت استان در جذب سرمایه بوده و اگر صادرات کاهش یابد به تولید ضربه خواهد زد.
استاندار سمنان ادامه داد : روند اداری نباید مانع روند اجرایی شدن طرح های صادراتی شود و هیچ طرحی نباید به خاطر روند اجرایی و اداری معطل بماند.
خباز با اشاره به این که در چند روز گذشته با 50 سرمایه گذار بخش خصوصی ملاقات داشتم، بیان گفت: زمینه فعالیت بخش خصوصی در استان سمنان با توجه به نیازها و ظرفیت ها فراهم است.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست امسال از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شد که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 17 درصد افزایش داشت .
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن دارد، بخش صنعت و معدن استان سمنان بیش از 38 درصد سهم در اشتغال و حدود 22 درصد سهم در تولید ناخالص استان سمنان دارد.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد بود و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.