رستم سعداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همدلی قابل توجهی در بین مدیران دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات اقتصادی استان وجود دارد و مسئولان امر برای رفع موانع تولید در بخش صنعت سمنان تلاش می کنند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی در سمنان با وجود تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی مطلوب است و دولت با وجود مشکلات متعدد اما در این مقطع حمایت های خوبی از بخش تولید کشور دارد.
رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان تصریح کرد: تلاش برای تامین زیرساخت های لازم مانند فرودگاه، بهسازی راه های ارتباطی و رفع مشکلات زیرساختی در نواحی و شهرک های صنعتی استان برای جذب سرمایه گذار در سال های گذشته انجام شده است و کاهش آمار بیکاری در سمنان مطلوب به نظر می رسد.
سعداللهی ادامه داد: بعد از نوسان قیمت ارز اکنون بازار به تعادل خوبی رسیده است، اما افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات واردات کالا با مدیریت و حمایت دولت قابل حل است.
وی اضافه کرد: کمبود نقدینگی بنگاه های اقتصادی با ارایه تسهیلات رونق تولید قابل حل است و با وحدت و همدلی می توان دیگر مشکلات بخش صنعت استان را برطرف کرد.
رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: بانک های عامل در ارایه تسهیلات از دریافت وثیقه های سنگین اجتناب کنند و وسایل و ابزارهای ماشین آلات خط تولید به عنوان ضامن برای دریافت تسهیلات لحاظ شود.
به گزارش ایرنا، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.