به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در آیین جشن رافت و رحمت به مناسبت آزادی زندانیان عفو شده در آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان افزود: بخش قابل توجهی از زندانیان پس از آزادی به دلیل فراهم نبودن بستر مناسب برای ادامه زندگی در جامعه، بار دیگر به کارهای غیرمتعارف کشیده می شوند که مسئولان و خانواده ها برای رفع مشکلات این افراد کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: گفت و گو و عقلانیت برای رفع مشکلات جامعه مورد توجه قرار گیرد و مردم در بسیاری از موارد بدون نیاز به دادگستری و نیروی انتظامی می توانند بسیاری از اختلاف ها را حل و فصل کنند.
استاندار سمنان اضافه کرد: خیّران و نخبگان جامعه برای کمک به زندانیان به میدان بیایند و با برنامه ریزی های هدفمند می توان افراد متعهد و سالمی را در جامعه آموزش داد.
آشناگر تصریح کرد: چالش طلاق، اعتیاد، فسادهای اخلاقی و اجتماعی و بزهکاری اجتماعی در حاشیه شهرها در سمنان وجود دارد که با همکاری مردم و مسئولان این مشکلات باید در استان ریشه کن شود و یا کاهش قابل توجه یابد.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه فرهنگ بخشش و گذشت در کشور به معنی واقعی تقویت شود تا تعداد زندانیان کاهش یابد، گفت: خانواده ها آغوش خود را برای حمایت و پذیرش زندانیان باز کنند و برای رفع مشکلات آزادشدگان از زندان نیز باید هم افزایی در جامعه شکل بگیرد.
به گزارش ایرنا، یک هزار و 324 نفر معادل 65 درصد از کل زندانیان استان سمنان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشمول بخشنامه عفو گسترده رهبر معظم انقلاب شدند.
دراین آیین حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان، محمود باهنر مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و تعدادی از زندانیان عفو شده حضور داشتند.
همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه هزار زندانی و موافقت رهبر معظم انقلاب 60 هزار نفر در کشور مشمول بخشنامه عفو گسترده قرار گرفتند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.