به گزارش ایرنا، حجت الاسلام فریدون مطهری روز چهارشنبه در آیین آغاز دوره های پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده های زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: نظام سلطه با بهره گیری از ابزارهای رسانه های و فرهنگی در هجمه های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده است.
وی ادامه داد: باتوجه به لزوم پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه، آگاه سازی خانواده ها رسالت سنگین مردم و دستگاه های متولی امر فرهنگی و اجتماعی است.
حجت الاسلام مطهری اضافه کرد: ایجاد فاصله بین اعضای خانواده ها از جمله پیامدهای تهاجم فرهنگی غرب در جامعه بوده که در سال های اخیر با افزایش نگران کننده میزان طلاق در جامعه نمود بیشتری پیدا کرده است.
وی با تاکید بر لزوم پرکردن خلاهای موجود عاطفی و فرهنگی در درون خانواده ها گفت: نباید مسائل کوچک بهانه ای برای جدایی بین اعضای یک خانواده و حتی طلاق شود.
وی افزود: همگرایی، توجه به آموزه های اسلامی و قرانی و بهره گیری از سبک زندگی اسلامی همراه با قناعت پیشگی می تواند زمینه ساز کاهش اختلافات خانوادگی و به دنبال آن آسیب های اجتماعی در جامعه شود.
وی ادامه داد: طلاق و اعتیاد به عنوان مهم ترین آسیب های اجتماعی روز جامعه با فرهنگ سازی، عزم خانواده ها و نیز حمایت دستگاه ها و نهادهای اجتماعی می تواند کاهش یابد.
وی اضافه کرد: حمایت خیران در حمایت از اقشار آسیب پذیر و خانواده های نیازمند نیز راهبردی مناسب برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بوده که باید مورد توجه عموم جامعه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، دوره های پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده های زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان مراغه در زمینه اعتیاد، طلاق و ارتقای مهارت های اخلاقی و زندگی برای 450 خانوار زیرپوشش این انجمن با حضور کارشناسان فرهنگی و اجتماعی در حال برگزاری است.
به گزارش ایرنا، بیش از 450 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و تعدادی از خانواده های زندانیان سایر شهرهای ایران در زندان مراغه از کمک ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مندند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.