قاسم شریفی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند تدوین زیرنظام ها است.
شریفی اضافه کرد: اجرای این سند مهم تنها نباید به رویکرد تغییرات زیرساختی و محتوایی معطوف باشد و مهم ترین رکن در اجرای این طرح تغییر نگرش در نیروی انسانی است.
وی تصریح کرد: تغییر نگرش در والدین دانش آموزان، معلمان و نیروهای آموزشی و اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک شاخص اصولی و مهم اجتناب ناپذیر است.
معاون پژوهشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با ارائه برنامه های آموزشی و تشویقی به نیروی انسانی در کنار توجه به مقوله زیرساخت ها می توان در اجرا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام کرد.
وی خاطرنشان کرد: سایر نهادهای اجرایی باید در کنار آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین در تلاش باشند و دوری از تفکر جزیره ای در اجرای این طرح اجتناب ناپذیر است.
معاون پژوهشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: تا زمانی که دستگاه های اجرایی در ابعاد مختلف در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همکاری نداشته باشند، این طرح به هیچ عنوان اجرا نخواهد شد.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 1392 بعد از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا در استانهای کشور از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.