محمد صادق کریمی کیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اختصاص ده میلیارد ریال اعتبار از سوی شورای اجتماعی کشور در زمینه توانمندسازی تحصیلی دانش آموزان مستعد بی بضاعت خوزستانی، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این زمینه به هر دانش آموز مبلغ ده میلیون ریال کمک هزینه و یا همان بورس تحصیلی اعطا می شود.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت آموزشی در خوزستان لازم بود که از دانش آموزان مناطق محروم حمایت گسترده ای شود و به همین منظور از طرح بورس تحصیلی برای یک هزار دانش آموز استان رونمایی شد.
وی با اشاره به اینکه این بورس طی سنجش این دانش آموزان دختر و پسر بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استان و بنیاد نخبگان خوزستان است، گفت: پایه اول مقطع تحصیلی متوسطه اول شامل این طرح می شود.
کریمی کیا افزود: این برنامه در سال تحصیلی جاری عملیاتی می شود و بعد از انجام فرایندهای استعدادیابی ، پیش از پایان سال به گروه هدف اختصاص خواهد یافت.
این مقام مسئول در استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مبلغی که از سوی شورای اجتماعی کشور اختصاص یافته برای حداقل یک هزار دانش آموز است، ادامه داد: شورای اجتماعی استان خوزستان طی پویش و فراخوانی از خیرین استان برای مشارکت در این طرح دعوت می کند.
کریمی کیا یادآور شد: پیش بینی می شود با برگزاری چهار جشن گلریزان و مشارکت خیرین، صنایع موجود در استان، جامعه مهندسین، پزشکان و وکلا این تعداد به سه هزار دانش آموز افزایش پیدا کنند.

*ارتباط مستیم توسعه با میزان سواد افراد جامعه
وی با تاکید بر ضرورت ارتقا شاخص های اجتماعی و فرهنگی استان، گفت: مطمئنا توسعه ارتباط مستقیمی با بحث سواد دارد و لازم است تا مبادی بی سوادی بیش از پیش کنترل و در بین دانش آموزان انگیزه های تحصیلی ایجاد شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: در کنار همه ثروتی که در استان خوزستان وجود دارد اما متاسفانه خانواده ها و دانش آموزانی را داریم که به رغم استعدادهای بسیار خوبی که دارند متاسفانه از بنیه اقتصادی ضعیفی برخوردار هستند و گاه از ادامه تحصیل باز می مانند و این عاملی برای تحت تاثیر قرار دادن کیفیت آموزشی شده است.
گفتنی است، سال گذشته یک هزار و 100 دانش ‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح مناطق محروم استان به کلاس ‌های درس بازگردانده شدند که این طرح به عنوان یکی از برنامه های شورای اجتماعی خوزستان طی سال جاری نیز ادامه دارد.

7148/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.