محمد خیراندیش روز یکشنبه در آیین آغازین برنامه وارنیش فلوراید تراپی در دبستان هیات امنایی پسرانه مهر 2 بیان کرد: این توفیق به علت اجرای طرح وارینش فلوراید و همکاری و تلاش های مراقبان سلامت و تکنسین های سلامت دندان و نیز مشارکت آموزش و پرورش محقق شد.
وی اضافه کرد: امسال نیز 145 هزار دانش آموز زیر پوشش خدمات سلامت دهان و دندان قرار گرفته و از طرح وارینش فلوراید استفاده می کنند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان یادآوری کرد: برنامه فلوراید تراپی از سال 85 آغاز شد و این طرح با اجرای طرح تحول سلامت قوت گرفت.
خیراندیش با بیان اینکه این طرح برای هفتمین نوبت در حال اجرا است اضافه کرد: برنامه وارنیش فلوراید تراپی پیشتر تنها بر روی کودکان گروه سنی سه تا 7 سال اعمال می شد.
وی دادن مسواک انگشتی نوزادان از لحظه تولد تا سه سالگی، فیشور سیلندر، توزیع مسواک و خمیردندان، برنامه دهان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان دوره ششم به بعد و فلوراید تراپی را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در طرح تحول سلامت دهان و دندان دانست.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان بیان کرد: استحکام سطوح خارجی و مینای دندان و نیز کاهش پوسیدگی دندان‌ها را از نتایج فلوراید تراپی دانست.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان نیز بیان کرد: در دور بعدی برنامه وارنیش فلوراید تراپی 161 هزار و 500 دانش آموز مورد بررسی و معاینه قرار می گیرند.
عبداله جعفری این رقم را بی سابقه دانست و گفت: شاخص پوسیدگی دانش آموزان دبستانی این استان از 3.2 به 1.8 کاهش یافته است.
در ادامه این مراسم، برنامه وارنیش فلورایدتراپی بر روی دانش آموزان دبستان مهر همدان انجام شد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.