مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تنها 7 درصد جمعیت بین 10 تا 49 ساله در استان اردبیل بی‌سواد هستند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد ناصری در جلسه پشتیبانی سوادآموزی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اهمیت سواد سازمان نهضت سوادآموزی باسواد کردن گروه‌های سنی مختلف را در دستور کا رخود قرار داده است و با هدفگذاری انجام شده سعی بر این است تا جمعیت 10 تا 49 ساله استان اردبیل از نعمت سواد بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین سرشماری انجام شده در سطح استان اردبیل بیش از 93 درصد جمعیت 10 تا 49 ساله استان اردبیل باسواد هستند و تنها 7 درصد این گروه سنی بی‌سواد می‌باشند. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: بر همین اساس ما در استان اردبیل 57 هزار نفر بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 ساله داریم که نهضت سوادآموزی تلاش می‌کند با برنامه‌های مختلف تبلیغی و آموزشی زمینه باسوادی آنها را فراهم کند. 
ناصری به سهمیه ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی به استان‌ها برای باسواد کردن افراد بی‌سواد یا کم‌سواد اشاره کرد و گفت: سهمیه امسال استان اردبیل در این ابلاغیه 5 هزار نفر است که کار شناسایی و جذب آنها با همکاری تمامی نهادها و فرمانداران به عنوان روسای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان‌ها و همکاران ما در این مجموعه انجام شده است. 
وی با بیان اینکه جذب و باسواد کردن این تعداد افراد آرام آرام در دستور کار قرار گرفته است گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از کارهای آموزشی نهض سوادآموزی به بخش غیردولتی واگذار شده سعی بر این است تا آموزش با کیفیت مطلوب‌تر و با نظارت دقیق به انجام رسیده و با تکرار و تمرین از بازگشت سوادآموزان به مرز بی‌سوادی جلوگیری شود. 
عضو شورای آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: ما نیز در آموزش و پرورش سعی کردیم از تولید بی‌سوادان با جذب گروه‌های سنی مختلف جلوگیری کنیم به طوری که بالاترین شاخص را در ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی شاهد هستیم به طوری که با اسنداد مبادی بی‌سوادی سعی بر این است تا همه افراد لازم‌التعلیم جذب آموزش و پرورش شوند. 
ناصری اذعان کرد: ما حتی خانه به خانه نسبت به شناسایی کودکان واجب‌التعلیم اقدام می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حتی یک نفر نیز از درس و کلاس بازبماند. 
وی با اشاره به اینکه در گرامیداشت هفته سوادآموزی برنامه‌های مختلفی در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود بیان کرد: قرار است شورای پشتیبانی سوادآموزی در  همه شهرستان‌ها جلسات خود را برگزار کرده و نسبت به تبیین برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و اقدامات انجام شده تلاش کنند. مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل دیدار با خانواده‌های شهدای سوادآموزی و تاکید ائمه جمعه و جماعات را به امر خطیر باسوادی یادآور شد و افزود: امیدواریم همه کمک کنند تا در فرجه زمانی چهار ساله بتوانیم بی‌سوادی را در استان اردبیل ریشه‌کن کرده و جشن باسوادی را در شهرهای مختلف برگزار کنیم
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.