مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: حدود هفت دهم درصد از دانش آموزان گیلانی در آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌کنند و جامعه به دانش‌آموزان استثنایی بدهکار است.

به گزارش ایلنا از رشت، مهدی حاجتی در جلسه مدیران آموزش و پرورش استان گفت: برای خانواده هایی که دانش آموزان استثنایی دارند هیچ چیز با ارزش‌تر از این نیست که دردها و آلام آنها را، با آموزش مناسب به فرزندان‌شان کم کنیم.

حاجتی ضمن قدردانی از مربیان و مدیران حوزه استثنایی افزود: مربیان و مدیران مدارس استثنایی‌آگاهی خوبی به مسائل دانش آموزان استثنایی دارند و می‌توانند با تلاش بیشتر نگاهی نو در آموزش و پرورش به وجود آورند.

وی ضمن تشکر از همه دستگاه‌های اجرایی در جهت کمک به بهبود وضع آموزش و پرورش استثنایی گفت: دولت، جامعه و خانواده ها نسبت به دانش آموزان استثنایی وظایفی دارند که این سه رکن می توانند با تعاملی سازنده در جهت بهبود وضعیت آموزش و پرروش تلاش کنند.

حاجتی در ادامه افزود: دولت برای مدارس استثنایی چندین برابر مدارس عادی هزینه می‌کند و ما معتقدیم که این نوع هزینه‌ها سرمایه گذاری است و مطمئنیم برای آموزش فرزندان‌مان هر چه قدر هزینه کنیم، در فردایی نزدیک ثمره آن را برداشت خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در سطح استان 50 مدرسه‌استثنایی و 20 مرکز توانبخشی فعالیت می‌کند و از 37 هزار دانش‌آموز گیلانی 2500 نفر از آنها در مدارس استثنایی به تحصیل می پردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.