به گزارش خبرآنلاین لرستان،جعفر بدری افزود : آسیب های متعددی جوانان ما را تهدید می کند که برای مقابله با این تهدیدها باید آنها را رصد و ریشه یابی کرد .

وی تاکید کرد : آموزش و پرورش با ارتباطی که با نوجوانان و جونان دارد ، بهترین جایگاهی است که می تواند به این امر مبادرت کند.

 رئیس کل دادگستری لرستان توجه به مسائل تربیتی و ارتباط سازنده و عاطفی مربیان تربیتی و مشاوران با جوانان را مهم قلمداد کرد و افزود : باید در حوزه آسیب های اجتماعی آموزش های لازم به جوانان و خانواده ها داده شود .

وی پرهیز از یک جانبه نگری و افراط و تفریط را در تربیت جوانان موثر خواندو گفت : روش های تربیتی باید متناسب با ذوق و سلیقه جوانان باشد و نباید در برخورد با جوانان سخت گیری های افراطی و خارج از توان آنها را به کار برد .

بدری در ادامه به روحیه شکننده جوانان و نوجوانان اشاره کرد و افزود : سن خطر برای نوجوانان و جوانان سنین 15تا 22سالگی است و باید هوشمندانه و عاقلانه تدابیر لازم برای کنترل جوانان و ارتباط عاطفی با آنان در این سنین در نظر گرفته شود تا از سن خطر و بحران به سلامت عبور کنند .

وی تصریح کرد : یکی از عواملی که سبب سوق دادن جوانان به بزهکاری ها و انحرافات اجتماعی می شود ، بازداشتن آنان از تفریحات سالم مجاز و سخت گیری های غیر عقلانی و غیر منطقی است که با شرع و اخلاق هم مغایرت ندارند.

بدری در ادامه بر این نکته تاکید کرد که با وجود اینکه انتظار از آموزش و پرورش در حوزه تربیت افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان بیشتر است ، اما باید اعتراف کرد که آموزش و پرورش به تنهایی عهده دار این مسئولیت نیست و خانواده ، دوستان و همسالان ، محیط و سایر نهادهای فرهنگی هم در تربیت جوانان دخیل هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد : مدارس ، علاوه بر آموزش باید به اخلاق ، تربیت ، خلاقیت ، نظم پذیری و جامعه پذیری دانش آموزان هم توجه کنند و تلاش کنند تا دانش آموزان به رعایت قوانین و احترام به مقررات عادت کنند .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 694311
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.