چطور از خطر شستن مرغ، در امان بمانیم؟

پژوهشی جدید نشان می‌دهد بر خلاف عادت معمول، مرغ‌ را نباید قبل از پختن شست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بسیاری از عادت‌های اشتباه وجود دارد که از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یابد اما پژوهش‌های جدید هر روز مطالب جدیدی را کشف می‌کنند که ما خلاف آن را درست پنداشته و یا آن را از مسائل قطعی به شمار می‌آوردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ یکی از این موارد که اکثر ما آن را انجام می‌دهیم، شستن مرغ است. بسیاری از ما پیش از پخت مرغ آن را می‌شوییم اما یک پژوهش جدید می‌گوید بهتر است مرغ پیش از پختن شسته نشود؛ چرا که این مسئله می‌تواند باعث مسمومیت شود.

بسیاری از افراد عادت دارند تا مرغ را پیش از پختن به چندین علت بشویند؛ از جمله اینکه پدرانشان این کار را انجام می‌دادند و بر این باور بودند باید خون و ... را از مرغ شست تا گوشت دلپذیرتر شود. اما بر اساس پژوهشی که ازسوی مجله «Journal of Food Protection» به انجام رسیده، شستن مرغ پیش از پخت، احتمال ابتلا به مسمومیت را افزایش می‌دهد.

پژوهشگران ۳۰۰ نفر را در آزمایشگاه در حالی که ران مرغ و سالاد را به همان شکلی که در خانه تهیه می‌کردند، تحت نظر گرفتند و مشخص شد کسانی که گوشت مرغ را می‌شویند، باکتری‌های زیادی را در آشپزخانه باقی می‌گذارند که همین مسئله، خطر مسمومیت را افزایش می‌دهد.

در این پژوهش مشخص شد شرکت‌کنندگان، ۲۶ درصد از باکتری‌ها را به سالادی که آن را آماده می‌کردند، منتقل کردند. در این پژوهش معلوم شد افرادی که دست هایشان را پس از آماده کردن مرغ نشویند، می‌توانند باکتری‌ها را منتقل کنند.

راه‌های زیادی برای جلوگیری از این مسئله وجود دارد، از جمله آن‌ها شستن دست‌ها با صابون به مدت دست کم ۲۰ ثانیه و خشک کردن آنها، پس از آماده سازی گوشت است. همچنین بایستی سالاد را قبل از تهیه گوشت آماده کرد تا از انتقال باکتری‌ها موجود در گوشت به سالاد جلوگیری شود.

همچنین باید از تخته گوشت و یا چاقویی که برای آماده سازی گوشت استفاده کرده اید، برای آماده کردن مواد غذایی دیگر استفاده نکنید و مرغ‌ها را باید در ۷۴ درجه سانتی گراد و گوشت گوسفند و گاو را نیز باید در دمای ۶۳ درجه به بالا پخت.

 

دیدگاه تان را بنویسید