جی پلاس؛

گرانی مرغ و تخم مرغ در راه است؟/ ارز 4200 تومانی نهاده های دامی رسما حذف شد

با اعلام انجمن تخصصی توزیع کنندگان عمده نهاده های خوراک دام و طیور از این پس قیمت مرغ و تخم مرغ بر اساس نرخ دلار نیمایی تعیین می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد: انجمن صنفی تخصصی توزیع کنندگان عمده نهاده های خوراک دام و طیور بخش نامه ای صادر کرد که بنا بر آن از امروز 1 دی ماه 1400 نرخ ارز محابه نهاده های دامی بر مبنای ارز نیمایی محاسبه می شود. 

حذف ارز 4200 تومانی مرغ و تخم مرغ

پیش از این ورادات نهاده های دامی با ارز 4200 تومانی صورت می گرفت تا افزایش قیمت محصولات وابسته به این کالاها کنترل شود. 

به طور دقیق معنای حذف ارز ترجیحی واردات نهاده های دامی این است که به زودی شاهد افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و در صورت حذف ارز ترجیحی دانه های روغنی نیز شاهد افزایش قیمت روغن نباتی خواهیم بود. 

پیش ازاین رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفته بود: تابستان امسال وزارت جهاد کشاورزی از تشکل‌های تولیدی درخواست کرد قیمت محصولات پروتئینی از جمله مرغ و تخم مرغ را با ارز نیمایی محاسبه و اعلام کنند که ما نیز این کار را انجام دادیم و براین اساس اگر ارز ترجیحی(4200 تومانی) از روی نهاده‌های دامی حذف شود قیمت هر شانه تخم مرغ به ۱۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ به ۸۰ هزار تومان می‌رسد.

 

خبرنگار جی پلاس برای پرس و جو درباره کیفیت اجرای این تصمیم و تاثیرات آن بر بازار با رییس انجمن توزیع کنندگان عمده نهاده ها تماس گرفت که به دلیل حضور وی در جلسه با وزیر جهاد کشاورزی موفق به گفت و گو نشد. اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا منتشر خواهند شد. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید