جی پلاس؛

قیمت مرغ و تخم مرغ چقدر افزایش پیدا میکند؟/ رییس انجمن توزیع کنندگان نهاده دامی پاسخ داد

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی توزیع‌کنندگان نهاده‌های دام، طیور و آبزیان پیشبینی های خود درباره قیمت مرغ و تخم مرغ پس از حذف ارز ترجیحی را اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد: محسن حافظ رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی توزیع‌کنندگان نهاده‌های دام، طیور و آبزیان در پاسخ به سوال خبرنگار جی پلاس درخصوص بخش نامه این انجمن مبنی بر حذف ارز ترجیحی واردات نهاده های دامی، گفت: در جلسه ای که دوروز پیش برگزارشد از سوی معاون وزیر جهادکشاورزی به ما گفته شد که از امروز این اتفاق میفتد و امروز هم جلسه ای در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد که ظاهرا دوستان ملاحظاتی دارند و هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده اند اما در نهایت این اتفاق به طور قطعی رخ خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت کالاهای مرتبط با نهاده دامی از چه زمانی تغییر خواهند کرد گفت: همین امروز قیمت تخم مرغ افزایش پیدا کرد. البته قیمت ها بسته عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد. 

حافظ همچنین با رد برخی شایعات در خصوص افزایش هنگفت قیمت مرغ و تخم مرغ در آینده گفت: این ارقام واقعیت ندارد. حداکثر اتفاقی که رخ خواهد داد 60 تا 65 هزار تومان برای هر کیلو مرغ است که پیشبینی من رقمی کمتر از میزان است. برای تخم مرغ هم پیشبینی می شود قیمت هر شانه به 90 تا 95 هزار تومان برسد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که تقاضای دهک های کم درآمد در پی افزایش قیمت ها کاهش خواهد یافت گفت: بنا شده است یارانه پرداختی به این افراد افزایش یابد تا این موضوع جبران شود. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید