به گزارش ایرنا، محمود محمدی مشفق روز شنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: در سال گذشته 328 طرح ملی و استانی مورد بازدید قرار گرفتند که اعتبار آنها به 31 هزار میلیارد ریال می رسید.
وی اظهار کرد: دی ماه سال گذشته موضوعی شایع شد که به علت سختگیری استان های همجوار در استفاده از مصالح و میلگردهای مجاز، انواع غیر مجاز آنها به زنجان سرریز می شود.
محمدی مشفق خاطرنشان کرد: کارشناسان این سازمان به شکل سرزده به طرح های عمرانی زنجان مراجعه و اقدام به نمونه برداری از میلگردها کردند.
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نتیجه بررسی ها ثابت کرد که شایعه استفاده از میلگرد غیر مجاز صحت ندارد و کیفیت تمام این میلگردها تایید شد.
وی به برگزاری دوره های آموزشی زیر نظر این اداره اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر دوره های آموزشی تخصصی که سازمان ها برای عوامل فنی و دفتر آموزش های توسعه گرا و آینده نگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار می کند، موضوع ارائه سر فصل های آموزشی برای تمام عوامل فنی دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گرفت.
محمدی مشفق با بیان اینکه سال گذشته 15 دوره آموزشی برگزار شد، نتیجه این دوره های آموزشی را توانمندسازی کارمندان و ایجاد انس و الفت میان عوامل فنی دستگاه ها خواند.
رئیس گروه نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در ادامه این نشست گفت: زنجان 72 پروژه ملی به اعتبار سالانه 187 میلیارد ریال و اعتبار کل 29 هزار و 450 میلیارد ریال دارد.
محسن حسینی صبائی ادامه داد: تعداد طرح های استانی زنجانی به 244 مورد با اعتبار سالانه هفت هزا رو 590 میلیارد ریال و اعتبار کل 195 هزار و 820 میلیارد ریال دارد.
وی تصریح کرد: از مجموعه گروژه های استانی، 12 پروژه کیفیت متوسط و ضعیفی داشتند که در کارگروه شورای فنی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند.
رئیس گروه نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از این پس هر پروژه عمرانی جدیدی که آغاز می شود، باید به دست دستگاه های تخصصی بنیاد مسکن، اداره کل راه و شهرسازی یا نوسازی و تجهیز مدارس اجرا شوند و دیگر نهادها فقط بهره برداری این طرح ها محسوب خواهند شد.
رئیس گروه مشاوران و پیمانکاران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در ادامه به خبرنگاران از برگزاری جشنواره انتخاب مشاور و پیمانکار برتر خبر داد و آن را فرصتی برای انتخاب مشاوران و پیمانکاران نمونه بر اساس شاخص های علمی برشمرد.
مریم ژاله رفعتی با بیان اینکه تا کنون به شاخص های علمی خاصی برای برگزاری این جشنواره نرسیده اند، تاکید کرد: پیش از این هیچ ارزیابی کیفی از پیمانکاران انجام نشده و زنجان به شکل ابتکاری اجرای آن را در دستور کار قرار داده است.
3001/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.