به گزارش ایرنا، علاءالدین رفیع زاده روز چهارشنبه در «نشست معاونان توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان های مدیریت و برنامه ریزی منطقه یک کشور» در قم اظهار داشت: پنج استان اعلام آمادگی کرده اند تا از نظرسنجی مردم در خصوص نحوه عملکرد خدمات رسانی دستگاه ها استفاده کنند ،ضمن این که در کنار این اقدام، این سازمان نیز شاخصه های عمومی و تخصصی ارزیابی دستگاه ها را نیز به صورت جدی پیگیری می کند.
وی افزود: باید سازو کارهای خدمات رسانی به مردم به صورت الکترونیکی توسط دستگاه های مختلف اجرایی گردد تا خدمات رسانی ها به صورت هرچه مطلوب تر ارائه شود.
وی با اشاره به این که در دولت تدبیر و امید، برنامه توسعه ای برای ارزیابی دستگاه های اجرایی در کشور در نظر گرفته شده است گفت: شاخصه های ارزیابی عملکرد دستگاه ها اصلاح و با در نظر گرفتن شرایط استان ها به آنها ابلاغ شده است.
رفیع زاده ادامه داد: از ارزیابان حرفه ای که به صورت تخصصی نحوه خدمات رسانی دستگاه ها را مورد بررسی قرار می دهند استفاده می شود تا مشخص گردد هر دستگاهی چه مقدار از ظرفیت خود را برای خدمات رسانی به مردم به کار گرفته است.
وی بیان داشت: در مرحله اول، ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی بر اساس شاخص های عمومی و تخصصی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی هر استان انجام می شود و سپس توسط ارزیابان این سازمان مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با تاکید بر این که شیوه نامه جدیدی برای ارزیابی عملکرد دستگاه ها تهیه شده است گفت: این شیوه نامه تا آخر بهمن ماه امسال نهایی و تدوین می شود تا از نگرش های شخصی افراد در ارزیابی دستگاه ها جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی و ارائه گواهینامه های مهارت ارزیابی به کارمندان دستگاه های اجرایی به صورت مجازی در نظر گرفته شده است که به زودی اجرایی می شود.
این نشست که از صبح امروز با حضور معاونان توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان های مدیریت و برنامه ریزی منطقه یک کشور در سالن جلسه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم آغاز شده عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
بخشنامه نظارت بر عملکرد دستگاه ها از اول بهمن ماه به دستگاه های اجرایی ابلاع شده و دستگاه ها فرصت دارند تا 15 اردیبهشت ماه سال آینده عملکرد و نحوه خدمات رسانی سال 96 را بر اساس شاخص های مربوطه در سامانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی بارگذاری کنند تا در خردادماه سال آینده ارزیابی انجام شود.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.