حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در جلسه شورای زکات استان زنجان با بیان اینکه امسال نیز باید همانند سالهای اخیر ساز و کارهای تدوین شده عملیاتی شود، افزود: زکات فطره جمع آوری شده باید همان روز به دست فقرا برسد.
وی با بیان اینکه در زکات فطره که یکی از احکام واجب بر مسلمانان است باید به سه نکته اساسی توجه داشت، اظهار کرد: فطریه جمع آوری شده هر منطقه باید در همان منطقه هزینه شود، مسئول جمع آوری باید شرع را رعایت کند و اولویت نیز با تغذیه فقرا است.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه 'زکات واجب و مستحب' نیز می تواند در هشت موردی که اعلام شده صرف شود به موضوع کفاره اشاره کرد و افزود: امسال حداقل کفاره نیز 2 هزار تومان برای هر روز تعیین شده است و دادن کفاره واجب است ولی باید به صورت قوت (غذا) باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان نیز گفت: پارسال مبلغ 29 میلیارد ریال زکات فطره جمع آوری شد که نسبت به سال 95، 60 درصد رشد داشت.
هدایت صفری افزود: 78 درصد این میزان زکات فطره از سوی مساجد، 14 درصد توسط مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد و هشت درصد نیز از طریق بخش های دیگر ازجمله موسسات خیریه جمع آوری و همان روز نیز به حساب نیازمندان واریز شد.
وی با بیان اینکه پارسال 11 موسسه خیریه در سطح استان نسبت به جمع آوری زکات فطره اقدام کردند اظهار کرد: امسال نیز مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه می توانند با کسب مجوز از محل های مربوطه، نسبت به جمع آوری زکات فطره اقدام کنند.
صفری افزود: پارسال 95 میلیارد ریال نیز زکات واجب و مستحب در سطح این استان جمع آوری شد و این استان رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.