هدایت صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال گذشته برای کمک بهبود تغذیه ای 739 کودک زیر پنج سال بالغ بر هفت میلیارد و 477 میلیون ریال پرداخت شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون یکهزار و 45 کودک زیر پنج سال دارای مشکل سوء تغذیه ای تحت پوشش طرح کمک به بهبود تغذیه ای کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان قرار دارند و از این تعداد بیشترین آن به تعداد 223 کودک به شهرستان خدابنده اختصاص دارد.
صفری، هدف از اجرای طرح کمک به بهبود تغذیه ای کودکان زیر پنج سال را ارتقای سطح سلامت و رفع مشکلات تغذیه ای آنها ذکر کرد.
وی بیان کرد: کودکان زیر پنج سال دارای مشکلات سوء تغذیه ای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و از طریق مراکز بهداشتی به کمیته امداد این استان معرفی شده و پس از بهبود، از چرخه حمایتی پیشگیری کمیته امداد امام خمینی(ره) خارج می شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان خاطرنشان کرد: این نهاد زمینه مشارکت مردم در اجرای این طرح را فراهم کرده است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت www: emdad.ir به قسمت همسفره ورود و یا با شماره گیری *8877*024# در اجرای بهتر طرح شرکت کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
43 درصد از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق محروم ساکن هستند.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویار فیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.