محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته و از مجموع تماس های ثبت شده با خط اورژانس استان، مداخله در بحران برای 988 نفر انجام گرفت و علاوه بر آن یکهزار و 269 نفر از خدمات سیار اجتماعی بهره مند شدند.
وی اظهار کرد: طبق قانون، اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر ایجاد و یا راه اندازی می شود که این مهم در این استان محقق شده و هم اکنون برنامه ای برای ایجاد این نوع مراکز کمتر از سقف یاد شده اعلام نشده است.
محمدی خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی 123، تیم سیار اورژانس خدمات اجتماعی سیار و پایگاه اجتماعی است.
وی بیان کرد: ویژگی برجسته اورژانس اجتماعی موجب شده تا از این طریق ارائه خدمات به مردم محدود به زمان و مکان نباشد و رویکرد فعال جایگزین رویکرد غیر فعال شود.
این مسئول ادامه داد: شناسایی آسیب های اجتماعی در حال شیوع از برنامه های بهزیستی این استان قرار دارد و تلاش می شود با هدف گذاری مناسب اهداف ترسیم شده در این بخش را بیش از گذشته محقق کند.
وی اظهار کرد: خودروهای خدمات سیار و خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی استان بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به عموم مردم و ارائه خدمات و مداخله در بحران است.
مدیر کل بهزیستی زنجان ادامه داد: هم اکنون سه پایگاه اجتماعی که 2 مرکز آن در شهر و یک مرکز دیگر در خرمدره واقع شده که در سال گذشته برای 129 خانوار خدمات لازم را ارائه کرده است.
وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی خانواده های تحت پوشش بهزیستی از اهداف اساسی این اداره کل قرار دارد و این کار با توجه به امکانات و بضاعت محدود انجام می گیرد که مشارکت خیران و موسسات خیریه در پیشبرد برنامه ها بسیار اثر گذار است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون پنج اورژانس اجتماعی در شهرهای زنجان،ابهر، خرمدره خدابنده، طارم فعالیت می کند.
طی سال 95، 2 هزار و پنج مورد تماس عمومی با خط تلفن اورژانس 123 زنجان ثبت شد.
هم اکنون 23 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند که از این تعداد هفت هزار خانوار مستمری بگیر و بقیه از خدمات موردی این سازمان بهره مند می شوند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.