به گزارش ایرنا، سردارعباسعلی محمدیان روز یکشنبه در آئین گرامیداشت روز مددکاری اجتماعی در تالار میلاد کرج افزود: از این تعداد پرونده حدود 58 درصد به نتیجه رسید بدین معنا که پرونده های کمتری در دادسراها تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه جای مشاوره در جامعه ما خالی است، اظهار داشت: بیشتر از گذشته باید به اهمیت نقش مشاوره پرداخته شود.
محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی طی سال های گذشته تاکنون به عنوان پلیس جامعه محور حرکت کرده است.
وی ادامه داد: زمانی که پلیس برنامه محور باشد به این معنا است که باید با اقشار مختلف مردم در ارتباط باشد و با کمک مردم نسبت به حل مشکلات اقدام کند .
فرمانده انتظامی البرز گفت: هنر پلیس باید این باشد که موضوعات امنیتی را تبدیل به موضوعات اجتماعی کند، اگر چه برخی از مردم ومسئولان انتظار دارند که پلیس از همان ابتدا در مقابل همه پدیده های اجتماعی بایستد.
محمدیان اظهار داشت: نباید همه موضوعات را با نگاه امنیتی دید که این خواست ما نیست و باید نیروی انتظامی باید توان خود را برای کنترل درصد اندک افراد ارشاد ناپذیر، بگذارد.
مدیر کل بهزیستی البرز نیز با بیان اینکه طرح هایی نظیر جمع آوری متکدیان، کودکان خیابانی و معتادان باید در قالب یک برنامه صورت گیرد، اظهار داشت: این پدیده ها چهره زشتی به شهرها داده است که برای پاک کردن چهره شهر از این پدیده ها نیاز است تا همه مسئولان استانی و کشوری در قالب یک طرح و برنامه و با ایجاد بانک اطلاعاتی اقدام کنند.
داریوش بیات نژاد افزود: با توجه به گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه که هر روز در حال افزایش است بیش از نیاز به پزشک خانواده نیازمند مددکار اجتماعی هستیم.
وی اضافه کرد: با توجه به گسترش آسیب های اجتماعی که نهاد خانواده را تحت تاثیر قرارمی دهد، ضرورت مددکاری اجتماعی اجتناب ناپذیر است و باید در سطح جامعه گسترش یابد.
بیات نژاد گفت: سلامت اجتماعی به خطر افتاده است و باید همه نهادها و ارگان ها بیشتر از گذشته پای کار بیایند و با این آسیب ها برخورد جدی شود.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.