سعید آرام روز سه شنبه در نخستین جشنواره روانشناسی و مشاوره که در ساری برگزار شد ، اعلام کرد : در سال 92 تعداد 73 باب مرکز مشاوره و روانشناسی در استان فعال بود که این تعداد در دولت تدبیر و امید به 146 مرکز رسیده است که افزایش 100 درصدی را نشان می دهد .
وی اظهار کرد : در حال حاضر 620 نفر روانشناس و مشاور در مراکز مشاوره بهزیستی در سراسر استان در حال فعالیت هستند .
مدیرکل بهزیستی مازندران آموزش مهارت زندگی ، اطلاع رسانی ، آگاه سازی ، آموزش پیش از ازدواج ، حل مسئله و آموزش رفتار جرات مندانه از خدمات روانشناسی و مشاوره این مراکز برشمرد .
آرام با اشاره به اینکه این خدمات با فعالیت اشتها آور ما همراه است ، تاکید کرد : از طریق این آموزش ها است که می توانیم مهارت ها و توانایی های فردی و اجتماعی فرد را توسعه دهیم .
او گفت : مواردی که آسیب های روانی اتفاق افتاده بهزیستی برای کاهش پیامدهای این آسیب بهزیستی اقدامات گسترده ای در دست دارد که شامل مداخله مراکز مجاز اجتماعی ، مراکز کاهش طلاق ، مراکز درمان اعتیاد و مراکز توانبخشی می باشند .
** افزایش اعتماد مازنی ها به مراکز مشاوره برای حل آسیب های اجتماعی
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : در چند سال اخیر آمارهای مراجعه مردم مازندران به مراکز مشاوره افزایش چشمگیری داشته که نشان از اعتماد مردم این خطه و افزایش آگاهی آنان برای حل مناسب آسیب های اجتماعی دارد .
وی افزود: در کنار مشاوره حضوری مشاوره تلفنی از طریق خط تلفنی 1480 نیز ارائه شده که سال 92 حدود 30 هزار تماس تلفنی صورت گرفته اما در سال 96 به 59 هزار تماس افزایش یافت .
آرام به بحث اورژانس اجتماعی (خط تلفنی 123) اشاره کرد و ادامه داد : در ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد مراکز اورژانس اجتماعی در سطح استان 12 مرکز بود که با توجه به تلاش های سازمان بهزیستی و تدوین برنامه ششم توسعه ، 6 مرکز جدید به این تعداد افزوده شد و در حال حاضر 18 مرکز اورژانس اجتماعی فعال در مازندران داریم.
مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین اعلام کرد : در سال 92 تعداد تماس ها با خط 123 اورژانس اجتماعی استان ، حدود 6هزار و 800 تماس بوده که در سال 96 به بیش از 37 هزار تماس رسید و استان مازندران از نظر ارتباط با خط 123 در کشور رتبه اول را دارد.
نخستین جشنواره روانشناسی و مشاوره استان مازندران امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی در ساری برگزار شد و در این مراسم از مشاوران وروانشنان برتر استان تجلیل شد .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.