معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، از ارائه خدمات مشاوره ای به 6 هزار و 124 نفر در 10 ماهه اول سال 96 در مراکز مشاوره سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "رضا عامری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به اینکه آگاهی دادن به خانواده ها راز تحکیم بنیان خانواده است، اظهار داشت: اگر چه خانواده یک نهاد اجتماعی کوچک است ولی شرط بقای آن ایمان و وجود عشق و محبت در آن است. 

این مقام انتظامی، رسالت وجودی مشاوران در مراکز مشاوره و واحد های مددکاری اجتماعی کلانتری ها را آگاهسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری، 6 هزار و 124 نفر از خدمات مشاوره، روانشناسی و مددکاری پلیس بهره مند شده اند. 

سرهنگ عامری با اشاره به اینکه خدمات مشاوره ای به 596 نفر در مرکز مشاوره آرامش و 5 هزار و 528 نفر نیز در واحد های مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان ارائه شده است، خاطر نشان کرد: از تعداد کل پرونده هایی که به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح حوزه استحفاظی ارسال شده است 80% این پرونده ها منجر به سازش و مصالحه شده است. 

وی با اشاره به مصالحه 80 درصدی پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری این فرماندهی از ابتدای سال جاری تاکنون، یاد آور شد: تلاش ها و پیگیری های مداوم مشاوران انتظامی در مواجهه با مسائل اجتماعی و فرهنگی هر روز بیشتر از گذشته نمود پیدا می کند. 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیتان و بلوچستان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با توسعه و تقویت واحد اجتماعی کلانتری های سطح استان و شناسایی و بکارگیری کارشناسان مجرب و مرتبط با این حوزه، شاهد کاهش آسیب ها، معضلات و مشکلات خانواده ها باشیم.

انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.