جمشید شیران روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از طریق تماس با خط تلفن سه رقمی (123) خدمات دریافت می کنند که اورژانس اجتماعی در سال گذشته به 17 هزار و 528 نفر خدمت ارائه کرده است.
وی با بیان اینکه مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی شامل خط 123 ، مرکز مداخله در بحران و خدمات اجتماعی سیار است گفت: مرکز اورژانس اجتماعی استان همدان در حال حاضر در 2 شیفت صبح و بعدازظهر تا ساعت هشت شب فعال است و تلاش می شود فعالیت این مرکز با تامین نیرو به صورت شبانه روزی ادامه یابد تا بتوان مداخلات روانی و اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی و حتی در کنار این نوع مداخلات انجام داد.
وی هدف از اجرای این برنامه را کنترل و کاهش بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه دانست و افزود: در بحران های فردی و خانوادگی اگر تماسی از طریق خانواده ها ، خود فرد، مراکز درمانی یا هر طریق دیگر با شماره 123 برقرار شود بلافاصله تیم اورژانس اجتماعی در محل حاضر و خدمات مددکاری و درمانی به فرد ارائه می شود.
وی افزود: اورژانس اجتماعی علاوه بر فعالیت در همدان در شهرستان های رزن، ملایر، کبودراهنگ و نهاوند نیز به جامعه هدف خود خدمات ارائه می دهد و افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند می توانند با برقراری تماس تلفنی رایگان با اورژانس اجتماعی 123 ، خدمات دریافت کنند.
وی گفت: مشاوران اورژانس اجتماعی در ابتدا سعی می کنند که بخشی از مشکلات افراد را به صورت تلفنی حل و فصل کرده و در صورت نیاز در محل مورد نظر حاضر می شوند.
وی در خصوص خدمات اجتماعی سیار این مرکز نیز گفت: این بخش در سال گذشته چهار هزار و 619 بار، خدمات اجتماعی سیار ارائه کرده و 12 هزارو 619 نفر از این خدمات بهره برده اند.
وی گفت: در بخش مداخله در بحران این مرکز نیز در سال گذشته 738 بار، پذیرش انجام شده و به 16 هزار و 39 خدمات ارائه شده است.
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که حدود یک سوم جمعیت استان همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.