سیدعلا الدین نقیبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زندانیان دربند که محکوم به قصاص شده بودند، پس از حدود 1.5 سال با پرداخت دیه توسط خیران نیک اندیش و دلسوز این شهرستان و جلب رضایت شاکیان آنان از زندان آزاد شدند.
وی ادامه داد: این زندانیان که یک زن و شوهر جوان بودند، با پیگیری های قابل تقدیر و شبانه روزی دادستانی و اعضای این انجمن و نیز جلب رضایت خانواده شاکی در اولین ماه از سال جدید آزاد شدند.
وی اضافه کرد: هیات مدیره این انجمن علاوه بر اخذ رضایت برای این 2 زندانی، حدود 800 میلیون ریال نیز به خانواده شاکی پرداخت کرده است.
وی همچنین با اشاره به آزادی یک زندانی مالی در این شهرستان در سال جاری گفت: با حمایت خیران و اعضای این انجمن این زندانی دربند با کسب رضایت از شاکی خود از زندان آزاد شد.
وی افزود: برای آزادی این محکوم مالی 16 میلیون ریال توسط این انجمن و خیران این شهرستان به شاکی این زندانی پرداخت و مقدمات لازم برای آزادی وی کسب شده است.
وی ادامه داد: خیران این شهرستان و مراغه ای های مقیم سایر شهرهای کشور در ارائه کمک های مالی برای آزادی زندانیان و حمایت از خانواده های آنان در سال های اخیر همواره موجب رهایی بسیاری از محکومان و نجات خانواده های آنان از آسیب های اجتماعی شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون خانواده های زندانیان شهرستان های مراغه، عجبشیر و چاراویماق و همچنین تعدادی از زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه به سر می برند از کمک ها و مساعدت های این انجمن بهره مند هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.