سعید ادبیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر طبق نمودار آماری استخراج شده ، شهروندان موضوعاتی از قبیل آسفالت ریزی، فضای سبز، ترافیک، ساخت و سازهای غیر مجاز را مطرح کرده بودند و متناسب با آن نیز بودجه مربوطه لحاظ شده است.
وی یادآوری کرد: امسال برای اولین بار و با همکاری روابط عمومی، مناطق سه گانه شهرداری، سازمانهای مربوطه بویژه فناوری اطلاعات نسبت به نظر سنجی شهروندان برای بودجه ریزی سال آینده شهرداری اقدام شد.
ادبیان خاطرنشان کرد: این کار از آذر امسال و از طریق کانال های ارتباطی ماتند سایت شهرداری، شبکه های اجتماعی و سامانه 137شهرداری انجام گرفت و علاوه بر آن برای برخی از افراد که بنا به دلالی به کانال های یاد شده دسترسی نداشتند، این امکان فراهم شد به صورت مکتوب پیشنهادات خود را به این نهاد و شهرداری های مناطق تحویل دهند.
وی بیان کرد: قبل از تنظیم بودجه و در مدت کوتاهی نظرات و پیشنهادات شهروندان احصا و در بخش پژوهش شهرداری نسبت به تحلیل های آماری و دسته بندی موارد اعلام مبادرت شد که نتایجی را به دنبال داشت.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زنجان ادامه داد: برخی از شهروندان نقطه نظراتی مانند سد معبر را اعلام کرده بودند که نیاز به بودجه نداشت و بیشتر به برنامه ریزی کاری نیاز داشت که همه این موارد مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: اعتماد شهروندان به شهرداری فرصت بسیار خوبی را برای برنامه ریزی مدون، و مطابق با خواسته های مردمی فراهم می کند و علاوه بر برناتمه ریزی بودجه در پروژه های کلان و منطقه ای به محلات بیشتر توجه می شود و این رویکرد نتیجه بخش است.
ادبیان خاطر نشان کرد: با وجود اطلاع رسانی انجام گرفته، مشارکت مردمی در اعمال و دریافت پیشنهادات چندان چشمگیر نبود که بررسی ابعاد این موضوع و علل آن در سال های آینده چشم انداز بهتری را ترسیم می کند.
به گزارش ایرنا، پیش از این مسیح الله معصومی شهردار زنجان اعلام کرده بود، باتوجه به ارایه لایحه بودجه سال 97 شهر زنجان به شورای اسلامی شهر، نظر و اولویت های شهروندان در این لایحه لحاظ شده است.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.