به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی شامگاه سه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، توجه به افزایش نشاط اجتماعی در برنامه ریزی های مدیریت شهری را ضروری خواند و افزود: در اجرای طرح ها و پروژه های شهری باید در وهله نخست به ایجاد آسایش، شادابی و نشاط در شهروندان توجه شود.
وی ادامه داد: هر میزان که برای کاهش آسیب ها و معضل های اجتماعی سرمایه گذاری کنیم باز هم جای کار وجود دارد.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: باید پروژه های شهری براساس طرح جامعه تعریف و اجرا شوند.
زاهدی اظهار کرد: در اجرای طرح های شهری باید مسایل و ملاحظات زیادی از نظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در نظر گرفت که غفلت از هرکدام از آنها مشکلاتی را در آینده برای شهر و شهروندان بوجود خواهد آورد.
استاندار قزوین افزود: به دلیل بزرگ شدن شهرها و زیاد شدن تعداد ماشین ها باید مراکز مختلفی که عموم مردم با آنها سروکار دارند بطور یکسان توزیع شود تا بار سنگین ترافیک به یک یا چند نقطه از فضای شهری تحمیل نشود.
زاهدی ادامه داد: پیش ازاحداث و راه اندازی طرح های بزرگ در محدوده های شهری باید دقت بیشتری انجام شود و میزان ضرورت آنها نیز مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد و به طور کلی در خصوص سازه های بزرگی مانند پل ها اگر با نظر کارشناسی نباشد، تا چند سال اول برای مردم جاذبه خواهد داشت و بعد از آن منظر شهرها را نامناسب و مردم را نیز ناراضی خواهد کرد.
وی در خصوص مناطق منفصل شهری نیز گفت: برای تعیین تکلیف مناطق منفصل شهری باید با مطالعات و کارشناسی شده تصمیم گیری کرد.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: شهرداری ها بر اساس وظایفی که برای آنها تعریف شده است باید همیشه برای مقابله با حوادث احتمالی و کاهش میزان آسیب ها کنار ستاد مدیریت بحران برنامه و آمادگی لازم را داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حضور نماینده ای از شورای استان در کارگروههایی که تصمیم های استانی اتخاذ می کنند و نماینده ای از شورای شهر قزوین در نشست هایی که تصمیم های حوزه شهری اتخاذ می کنند، تاکید کرد.
در این نشست رییس و اعضای شورای شهر و شهردار قزوین نیز درخصوص مسایل مربوط به حوزه های شهری نکات مورد نظر خود را مطرح کردند.
شورای اسلامی شهر قزوین در دوره پنجم دارای 9 عضو است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.