به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته در برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی زنجان عنوان شده بود که شهردار زنجان مشاوران غیربومی منصوب کرده و عده ای از این افراد غیربومی نیز بزودی در شهرداری به عنوان هیات مدیره سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری فعالیت خواهند کرد.
مسیح الله معصومی روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه آنگونه که باید و شایدبرخی از رسانه های واقعیت ها را نمی بینند و با جو سازی و شایعه پراکنی به این موضوع دامن می زنند، در حالی که مدیریت شهری در انتصابات افراد بومی را انتخاب و بر این مبنا عمل می کند.
وی اظهار کرد: شهرداری زنجان برای مدیریت شهری در حوزه ها و تخصص های گوناگون نسبت بکارگیری مشاوران غیربومی اقدام کرده که هر کدام از انها را افرادی صاحبنظر و صاحب فن تشکیل می دهند و در رفع امور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
معصومی افزود: مشاوران بکار گرفته شده در نهاد و سازمانهای مختلف مشغول بکار بوده اند و بواسطه ایده های مختلف خواهان تحول در شهرداری هستیم و در واقع در راستای سیاستگذاری ها شهرداری کمک حال خواهند بود.
وی تاکید کرد: این جزو اختیارات شهرداری است که برای پیشبرد امور توسعه شهری مشاور انتخاب کند و این مشاوران به هیچ عنوان استخدام نیستند و قرار نیست پست و سمت فردی را در شهرداری اشغال کنند.
شهردار زنجان ادامه داد: بر این اساس 6 نفر افراد صاحبنظر و برجسته از شهرهای تهران و قم در ر شته های حقوق، مالی، عمرانی، ترافیک و فناوری اطلاعات و فرهنگی انتخاب شده اند و قرار است در سیاستگذاری های کمک کنند و به هیچ عنوان بار مالی برای شهرداری ندارد.
وی بیان کرد: متاسفانه بر خلاف مطالب منتشر شده این انتخاب ها اتوبوس مدیران نیست، بلکه مشاوره هستند که قرار است شهرداری را در توسعه و آبادانی شهر یاری کنند.
معصومی افزود: شهرداری کارهای مهمتری دارد که وقت وخود را بر شایعات و سوء برداشت های این چنین صرف کند و از رسانه های گروهی شهر نیز انتظار می رود که با پیشنهاد و انتقادهای سازنده در مدیریت شهری اثر گذار باشند، مبتنی بر واقعیت ها قضاوت و تحلیل داشته باشند و از طرفی قبل از اینکه این نوع اخبار منتشر می شد مصاحبه و دلیل این کار سوال می شد.
شهردار زنجان ادامه داد: حدود 2 ماه از ورود به شهرداری زنجان مشکلاتی زیادی از قبیل تعیین و تکلیف پروژه های عمرانی و هزینه های سرسام اور مورد بررسی قرار گرفت و حتی اقداماتی موثری برای رفع این مسائل انجام گرفت که رسانه ها چندان به این موضوع ورود پیدا نکردند.
وی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم شهرداری راه اندازی اتوبوس خدمت بود که روزانه و در ساعات مشخصی معاونان و مدیران شهرداری و مناطق در مکان هایی تعیین شده مستقر شده و به مراجعه کنندگان پاسخ می دهند.
شهردار زنجان خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه در کنار این مسائل به خروچی چنین کارهای بیپردازند و از شهردار سوال کنند که که این کار چه دستاورد و نتیجه ای را برای توسعه و عمران شهری زنجان بدنبال داشته است.

**اعضای شورای شهر از توضیحات شهردار قانع شدند
سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان نیز ادامه داد: طبق قانون انتخاب مشاوران و اعضای هیات مدیره سازمان های زیر مجموعه شهرداری از اختیارات شهرداری بوده و نظر اعضای شورای شهر نیز بیشتر مشورتی است.
سجاد خدایی افزود: بتازگی شهردار زنجان 6 نفر را به عنوان نیروی غیربومی و به عنوان مشاور و هیات مدیره های سازمان های زیر مجموعه انتخاب شده اند که به عنوان نمایندگان شهردار در سازمان های زیر مجموعه انتخاب و بکار گرفته شده اند.
وی اظهار کرد: تاکنون اعضای شورای شهر زنجان در امور انتصابات دخالتی نکرده و اگر هم بوده بیشتر نظر مشورتی و معرفی افراد توانمند تر را ارائه کرده و هر چند به گفته شهردار مشاوران انتخاب شده هیچ گونه بار مالی را به شهرداری تحمیل نخواهد کرد.
خدایی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات اساسی و مطرح شده در جلسه غیر علنی شورای شهر زنجان بحت انتصابات اخیر شهردار زنجان بودکه با توضیحات شهردار اعضای شورا قانع شدند، این کار منافاتی با اختیار شهردار نداشته است.
پیش از این رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه طبق بررسی های انجام گرفته شهردار زنجان به جذب 6 نیروی غیر بومی به عنوان مشاوراقدام کرده است، گفته بود: از این تعداد سه نفر انها به عنوان سرمایه گذار معرفی شده اند که فعالیت کاری انها نشان می دهد در کلانشهرها نسبت به سرمایه گذاری اقدام کرده اند و حتی از این موضوع استقبال می شود.
امامعلی دادخواه افزود: شورای اسلامی شهر زنجان حق دخالت در مسائل اجرایی شهردار را ندارد، اما شورای شهر به عنوان اتاق فکر و نمایندگان مردم می تواند نظرات مشورتی خود را در این ارتباط ارائه کند.
وی بیان کرد: شهردار زنجان با نیروی مازاد مواجه است به طوری که هم اکنون در این نهاد غیردولتی 2 هزار و 500 نفر در بخش های مختلف مشغول بکار هستند و این در حالی است نیروی انسانی 800 تا یکهزار نفر پاسخگوی نیازهای فعلی است.
این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: نیروی مازاد شهرداری زنجان طی سنوات گذشته و در بخش های خصوصی جذب شده اند و شهر زنجان مراکز متعدد دانشگاهی دارد که نیروهای مورد نیاز در رشته های مختلف بویژه حوزه شهر سازی را تربیت می کند.
وی خاطر نشان کرد: کار آیی اصل مهم در بکارگیری نیروی های بومی و غیر بومی بوده که هم اکنون مدیران شهری زنجان در مناطق مختلف شهرداری دلسورانه در راستای خدمت رسانی در شهر مشغول به فعالیت هستند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد..
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.