به گزارش ایرنا آبادان از دیر باز به بازارهای آن معرف است که متاسفانه با وجود ساخت و رونق بازارهای بخش خصوصی به ویژه در هسته مرکزی شهر، بازارهایی که با مشارکت شهرداری برای ساماندهی برخی صنوف و دستفروشان شهر ساخته شده کم رونق باقی مانده است.
بازار عرضه مرغ و ماهی در لین هفت احمدآباد با مساحتی معادل هزار و ۳۰۰ متر مربع با ۶۵ باب غرفه تجاری و اعتبار ۹۰ میلیون ریال به منظور ساماندهی فروشندگان مرغ و ماهی و تره بار از محل اعتبارات شهرداری ساخته شده ولی هیچ استفاده ای از آن نمی شود.
یکی از کسبه محلی بازار شهید ارغنده آبادان در این رابطه به ایرنا گفت:از پارسال بازار جدید توسط شهرداری ساخته شده ولی هنوز غرفه های آن را در اختیار دستفروشان و بازاریان قرار نداده اند.
احمد نصاری اظهار کرد:فروشندگان در شرایط سخت و غیر بهداشتی کالای خود را به فروش می رسانند که این مهم باعث کاهش مشتری نیز شده است.
وی از شورای شهر و شهرداری آبادان خواست تا نسبت به واگذاری مغاره های جدید به کسبه اقدام کنند.
یکی دیگر از اهالی احمدآباد آبادان گفت:وجود بازار دستفروشان در حاشیه خیابان به ویژه فروشندگان مرغ زنده و ماهی فروشان در لین هفت احمدآباد علاوه بر ایجاد ترافیک،بهداشت منطقه را به مخاطره انداخته است.
نسرین احمدی افزود:بازاری که پارسال توسط شهرداری ساخته شده می تواند بخشی از مشکلات فروشندگان و مردم منطقه را برطرف کند.
وی اظهار کرد:بیشتر اهالی مناطق حاشیه شهر آبادان خرید خود را از منطقه احمد آباد به ویژه لین هفت انجام می دهند و جا دارد که شهرداری توجه خاصی به بهداشت و نظافت عمومی در این منطقه داشته باشد.

** تعیین تکلیف بازار لین هفت تا 2هفته آینده
رییس شورای اسلامی شهر آبادان به ایرنا گفت:نشست هایی در این خصوص در شورای اسلامی شهر برگزار و وضیعت بازار لین هفت احمد تا 2 هفته آینده تعیین تکلیف می شود.
حسن کمری اظهار کرد:درصدد شناسایی و واگذاری غرفه های بازار به افراد واجد شرایط و کسبه واقعی بازار هستیم.
شهردار آبادان نیز به ایرنا گفت:شهرداری ساماندهی بازارهای مرغ و ماهی و تره بار آبادان را در دستور کار خود قرار داده است.
حسین حمیدپور افزود:برنامه ریزی کوتاه مدت ساماندهی تدریحی بازار فیه، بازار جمشید آباد و بازار لین یک در دستور شهرداری آبادان قرار دارد.
وی مشارکت اتاق اصناف در نیازسنجی و ساماندهی بازارهای شهر آبادان را خواستار شد و گفت: بازارهای قدیمی با هدف رونق اقتصادی آنها اجرایی و بدون شک برای تحقق آن نیاز به همفکری و نیاز سنجی با بخش خصوصی و اتاق اصناف هستیم.
3015/7165 / 6037
خبرنگار: عدنان جواهری ** تنظیم کننده: حمیدرضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.