به گزارش ایرنا، محمدرضا صائینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شیوع فشار خون نیز در همین طیف سنی 22 درصد است.
این آمار از تحقیق مشترک بین مرکز ملی تحقیقات سلامت ایرانیان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طی سال گذشته صورت به دست آمده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: بر اساس این تحقیق، 25 درصد از ایرانیان بالای 18 سال، مبتلا به چاقی هستند.
وی به میانگین 70 درصدی کم‌تحرکی مردم استان زنجان اشاره کرد و افزود: درصد شیوع دیابت در بین مردم استان زنجان 6 درصد است.
صائینی عوامل و عوارض چاقی در انسان را تشریح کرد و گفت: چاقی در جامعه را می توان به سه درجه تقسیم بندی کرد.
وی با ابراز نگرانی از کم تحرکی در مردم، گفت: این کم تحرکی امروزه در جامعه فراگیر شده و ماشینی زندگی کردن انسان ها از شاخص مهم افزایش چاقی در زنجان است.
پیاده‌روی سریع نیم ساعته طی پنج روز در هفته، که با افزایش ضربان قلب تا 25 درصد همراه باشد، تحرک مناسب برای فرد میانسال، تعریف می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: به خاطر فرهنگ نادرست تغذیه در بین مردم و آگاهی نداشتن درباره مزایا و معایب مواد خوراکی، تغذیه نامناسب سلامت جامعه را به شدت تهدید می کند.
به گزارش ایرنا، استان‌های تهران، البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل دارای شیوع چاقی بالا هستند، همچنین سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در رتبه‌های پایین چاقی در کشور قرار دارند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون با 31 مرکز خدمات جامع سلامت و 61 پایگاه سلامت برای بیش از 615 هزار نفر جمعیت شهری خدمات پزشکی ارائه می شود.
3216/6085
خبرنگار : سجاد کریمی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.