رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۹میلیارد تومان خیرین سلامت استان برای بهبود وضعیت بهداشتی منطقه کمک کرده اند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جواد آقازاده در نشست مشترک اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان با دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به تلاش های خیرین سلامت استان در حوزه بهداشت و سلامت اظهار کرد: جبران عقب افتادگی های بهداشتی و درمانی نیازمند توجه مسئولان و خیرین است و سال گذشته ۹میلیارد تومان خیرین سلامت استان برای بهبود وضعیت بهداشتی منطقه کمک کرده اند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به لحاظ شرایط مرزی از نظر شاخص های بهداشتی عقب است افزود: طرح تحول سلامت، انقلابی از نظر سلامت در منطقه ایجاد کرد و با وجود افزایش تخت های بیمارستانی و تغییر و بهبود شاخص های بهداشتی، هنوز عقب ماندگی این حوزه احساس می شود که نیازمند توجه ویژه ای در بحث سلامت هستیم.

آقازاده با اشاره به حمایت های استاندار پیشین آذربایجان غربی در حوزه بهبود سلامت استان تصریح کرد: باید از استاندار سابق و سلامت محور استان بابت توجه به این عرصه و حمایت  در افزایش تخت بیمارستانی، و شکل گیری مراکز جامع سلامت و پایگاه سلامت ،دانشگاه علوم پزشکی استان تشکر کرد.

وی وجود بیمارستان امید در ارومیه را امیدبخش بیماران سرطانی عنوان کرد و گفت: در توسعه بیمارستان سرطانی استان، از سوی خیرین سلامت به کاهش مشکلات درمانی کمک های شایانی شده که ولی عقب ماندگی هنوز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه شاخص های بهداشتی با اجرای طرح تحول سلامت، متحول شده است اظهار کرد:‌ برای ارائه خدمات در نفاط صفر مرزی و محروم استان نیازمند کمک هستیم.

وی در خصوص پروژه های حوزه بهداشت  در حال ساخت  استان گفت:  183 خانه بهداشت در سال 95 افتتاح و 70 واحد بهداشتی در سال جاریبه بهره برداری  خواهد  رسید.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.