عباس حاتمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اوایل سال 93، که مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی را تحویل گرفت در حوزه درمانی تحولات مختلفی انجام گرفته به طوری که در مراکز درمانی تحت پوشش این سازمان در سطح کشور هفت دستگاه ام آر آی وجود داشت که هم اکنون تا انتهای سال به 15دستگاه رسیده که این دستگاههای ام آر آی نه برای کلانشهرها صرفا برای شهرهای متوسط خریداری شده است.
وی اظهار کرد: در انتهای سال 92، 26 سی تی اسکن در واحدهای درمانی این سازمان وجود داشت که هم اکنون این تعداد به 46 دستگاه رسیده یک دستگاه برای شهریار تهران خریداری شد و بقیه در مناطق محروم بوده است.
مدیرکل پشتیبانی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی کشور و دبیر ساخت و ساز سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: از سال 93 تا 95، از341 دستگاه آمبولانس واحدهای تابعه درمانی 290 دستگاه آن اقساطی و کهنه بود و با وجود انکه رنگ آمیزی انجام گرفته بود، تجهیزات آن قدیمی بود که نسبت به نو سازی آن اقدام شد و حدود چهار دستگاه آن به مراکز درمانی تامنی اجتاماعی استان زنجان زنجان داده شد .
وی اظهار کرد: در حوزه اسکوپی ها از قبیل دستگاه اندوسکوپی نیز 57 دستگاه تا سال 92 به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می داد که از این تعداد 25 دستگاه نوسازی و خریداری شد که بیش از 12 سال کار کرد داشتند و علاوه بر آن 31 دستگاه ماموگرافی در کل کشور نیز فقط یکدستگاه آن دیجیتالی و بقیه آنالوگ بود که با اقدامات انجام گرفته 16 دستگاه نوسازی و این روند در دو سال آینده به پایان می رسد.
حاتمی افزود: بر این اساس در سال 92 که مدیریت جدید فعالیت خود را آغاز کرده 741 دستگاه رادیو لوژی در مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماع وجود داشت که 300 دستگاه انالوگ بود و شرکت های سازنده رادیولوژی اعلام کردند که بعد از سال 2015 تعهدی برای لوازم مصرفی ندارند و بر این اساس برای همسان سازی از سال 93 و برای ارتقای این دستگاهها 240 دستگاه نوسازی و دیجتیالی شده و هم اکنون در 17 مرکز درمانی بیمارستانی نیز در حال تبدیل بصورت دیجیتالی است.
این مسئول ادامه داد: این سازمان در حوزه درمان نوسازی و بهسازی به ویژه ارتقای هتلینگ بیمارستانها را در دستور کار قرار داده که رضایتمندی مردمی را بدنبال دارد و بیمارستان هایی که به سبک قبلی مدیریت می شوند از رده خارج شده محسوب می شوند و بیمارستان های کنونی هوشمند شده اند.
وی یادآوری کرد: به عنوان نمونه 70 درصد هزینه ها با اجرای دیجیتالی شدن دستگاههای رادیولوژی صرفه جویی شده و این مهم نیز در دیگر تجهیزات درمانی این سازمان نیز رخ داده است.
این مسئول ادامه داد: طی بازدید از مراکز درمانی استان زنجان نیز 2 پروژه در اولویت قرار گرفته که برای سال 97 بودجه لازم ان نیز پیش بینی شده که طی بازدید انجام گرفته از درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان خدابنده مشکلاتی در خدمات رسانی بهینه به گروههای هدف وجود دارد و بر این اساس اگر زمین مورد نیاز سه هزار متربعی برای احداث درمانگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گفته حاتمی، با تصویب کمیته درمان سازمان تامین اجتماعی پلی کلینیک و ساختمان پشتیبانی در مجاورت و محوطه بیمارستان امید احداث خواهد شد و این مهم برای فضای بیمارستانی و ارائه خدمات بهتر انجام می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در چهار سال گذشته تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی استان زنجان نیز تحت پوشش داده شده و تجهیزات مورد نیاز از قبیل سی تی اسکن و ارتقای دستگاههای رادیولوژی انجام گرفته که پس ار بررسی تجهیزات دیگری با هزینه کم نیز خریداری و تامین خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
228 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 123 داروخانه و آزمایشگاه، 16 درمانگاه، 14 بیمارستان و کلینیک، 33 مرکز رادیو تراپی، سونوگرافی و فیریوتراپی، هشت شبکه بهداشت، 4 مرکز ام آر آی، سی تی اسکن، پزشکی هسته ای، رادیوتراپی کلینیک مهرانه با اداره کل تامین اجتماعی این استان طرف قرارداد هستند.
خبرنگار: اعظم شامی** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.