اصغر وثوق روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه خدمات رایگان در حوزه سی.تی.اسکن، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی به ارزش 108 میلیارد و 751 میلیون و 386 هزار ریال را به بیماران ارائه کرده که عمده این مبلغ با توجه به راه‌اندازی 3 ماهه بخش شیمی ‌درمانی مربوط به رادیوتراپی بوده است.
وی اظهار کرد: خدمات مربوط به اسکان در کنار ارائه خدمات رفاهی از جمله تهیه غذای گرم در سه وعده (صبحانه، ناهار و شام) کاملا رایگان بوده و در این میان 15 هزار و 495 نفر روز بیمار از ابتدای فعالیت مهمانسرا تا پایان آذر 96 پذیرش شده اند و در این مدت ارزش ریالی خدمات رایگان ارائه شده به بیماران بیش از 12 میلیارد و 945 میلیون ریال بوده است.
وثوق افزود: کلینیک رادیوتراپی مهرانه در آذر امسال و در مدت زمان یاد شده، 54 فقره پرونده جدید مربوط به بیماران سراسر کشور در این مرکز تشکیل شده است.
وی ، تعداد مشاوره‌های انجام گرفته در رادیوتراپی و درمانگاه شیمی ‌درمانی مهرانه در آذر 96 را به ترتیب 25 و 66 مورد اعلام کرد و گفت که 828 نفر روز بیمار در مهمانسرای این مجموعه پذیرش شده اند.
مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه استان زنجان خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته این انجمن برنامه ای برای توسعه بخش های مختلف این انجمن ندارد و فقط بخش آزمایشگاه مهرانه واقع در جنب شمی درمانی در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه برای برآورد نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت 18 هزارو 900 مترمربع طراحی و احداث شده و از این وسعت، 12 هزار مترمربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی و همچنین 1800 مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص داده شده است.
مجموعه مهرانه از سال85 تاسیس شده و مرکز رادیوتراپی آن سال 93 آغاز به کار کرده است.
طی آذر سال 93 تا اواخر شهریور امسال 2 هزار و 300 بیمار در مرکز رادیوتراپی مهرانه پذیرش و به ارزش 12 میلیارد تومان خدمات به بیماران تحت پوشش ارائه کرده که 45 درصد انها خارج از استان بوده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.