به گزارش ایرنا، پرویز قزلباش روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه تیم تحقیقاتی ABC و معرفی نقشه سرطان زنجان در سالن همایش‌های بین‌المللی مهرانه افزود: انجمن مهرانه وارد مباحث تحقیقاتی شده و خوشبختانه در عرصه تحقیق و پژوهش گام های خوبی را برداشته است.
وی یادآوری کرد: پژوهش، توانمندی و تلاش خاص پژوهشگر را می طلبد و بهره‌مندی کافی از استعدادها و ایده‌های نو دانشجویان در این خصوص آثار و فواید متعددی را به دنبال دارد.
قزلباش خاطرنشان کرد: در انجام تحقیقات پژوهشی این واحد دانشگاهی در کنار مهرانه خواهد بود و پژوهشگران خود را برای همراهی برنامه های مهرانه ترغیب خواهد کرد.
رئیس هیات مدیره مهرانه و فوق تخصص خون و آنکولوژی در ادامه این جلسه گفت: خوشبختانه با در دست داشتن اطلاعات بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان در مهرانه، بستر بسیار خوبی برای انجام کارهای تحقیقاتی در حوزه سرطان وجود دارد.
مینوش مقیمی افزود: به طور قطع در حوزه تعیین نقشه سرطان (Cancer Map) با همکاری دستگاه های متولی امر مانند دانشگاه علوم پزشکی می توان موفق عمل کرد.
محمدجواد محمدی، دانشجوی پزشکی و پایه گذار تیم تحقیقاتی ABC در این مراسم خاطرنشان کرد: این تیم تحقیقاتی به دنبال به نتیجه رسیدن پژوهش ها در جهت پایان دادن به تمامی غم ها و رنج های بیماران مبتلا به سرطان است.
وی اظهارکرد: تیم تحقیقاتی ABC با تلاش پژوهشگران و متخصصان امر در نظر دارد تا تمامی جنبه‌های حوزه سرطان را در حوزه تحقیق و پژوهش مدنظر قرار دهد.
به گفته محمدی، در راستای انجام پژوهش‌های تیم تحقیقاتی ABC و معرفی نقشه سرطان زنجان در دانشکده پزشکی گروه تحقیقاتی در سه حوزه بیوشیمی، ژنتیک و ایمونولوژی و در دانشکده داروسازی در 2 گروه نسبت به امور محوله اقدام می‌کند.
به گزارش ایرنا، پیش از این رئیس هیات مدیره مهرانه انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان گفته بود، سرطان های دستگاه گوارش و سینه در این استان شیوع بیشتری دارد که در صورت تشخیص بهنگام می توان اقدامات درمانی موثری را انجام داد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.