ایوب پزشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 150 بیمار دیالیزی از خدمات بخش دیالیز 2 بیمارستان بهمن و ولیعصر(عج) به طور دایم تا زمان پیوند کلیه استفاده می کنند.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: 10 تخت دیالیز در بیمارستان بهمن و 20 تخت دیالیز در بیمارستان ولیعصر(عج) به این بیماران خدمات ارائه می دهند.
فوق تخصص نفرولوژی تاکید کرد: از بابت پوشش خدمات بیماران دیالیزی در سطح استان فقط در شهرستان های خدابنده و طارم زیر فشار هستیم و در این زمینه کمبود داریم.
پزشکی افزود: در صورت راه اندازی کامل بخش دیالیز انجمن بیماران کلیوی در شهرستان زنجان با ظرفیت 30 تخت، 12 تخت دیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) به شهرستان هایی که در آن با مشکل مواجه هستیم منتقل خواهد شد.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با انتقاد از روند واگذاری مدیریت بخش دیالیز انجمن بیماران کلیوی استان زنجان به یک شرکت غیر تخصصی و اقتصادی، گفت: از نظر قانون این شرکت مشکلی برای تصدی مدیریت ندارد.
پزشکی افزود: نگرانی اصلی در این خصوص نوع نگاه یک شرکت تجاری به یک کار عام المنفعه و خیریه است.
فوق تخصص نفرولوژی اظهار کرد: با وجود تعهد این شرکت در قبال بیماران، تجربه نشان داده کم کاری در ارائه خدمات به بیماران، به دلیل نداشتن سود در بخش دیالیز، بسیار بوده و این امکان باز هم وجود دارد.
وی افزود: علاوه بر این موضوعات این تیم غیر پزشکی بوده و فقط فروشنده تجهیزات بخش دیالیز است و طبیعی است تخصص و تجربه خاصی در تصدی یک بخش حساس پزشکی مانند دیالیز را نخواهد داشت.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: تمام این نکات را به گوش مسئولان انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان رسانده ایم، اما توجهی به این تذکرات نشده است.
پزشکی عنوان کرد: هدف از اظهار نظر در این حوزه به خاطر دل نگرانی و دغدغه سلامتی و جان همشهریان است.
به گزارش ایرنا، بخش پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان 22 آبان 94 به بهره‌برداری رسید.
هم اکنون در استان زنجان در زمینه کلیه چهار متخصص و یک فوق تخصص اطفال وجود دارد و هیچ کمبودی از بابت تامین نیازهای پزشکی بیماران در این باره وجود ندارد.
3216/6085
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.