جواد گرانمایه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس تعداد کل موارد پذیرش شده مراجعه کنندگان از بدو فعالیت کلینیک رادیوتراپی تا پایان امسال، 2 هزار و 58 نفر بوده است.
وی یادآوری کرد: طی 2 ماهه امسال نیز درمان 47 بیمار خاتمه یافته و علاوه بر آن در مدت یاد شده 125 نفر از خدمات مشاوره این مرکز بهره مند شده اند.
گرانمایه افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده 801 نفر نیز طی اردیبهشت امسال در مهمانسرای مهرانه اسکان یافته و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده اند و در این مدت 95 فقره پرونده جدید در کلینیک رادیوتراپی مهرانه تشکیل شده است.
مسئول کلینیک تخصصی حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه ادامه داد: مهرانه زنجان 100 هزار خیر در شهر 450 هزار نفری دارد که این مهم در دنیا بی‌نظیر است و در این میان کلینیک رادیوتراپی، با استقرار دستگاه‌های فوق پیشرفته که به همت خیران این مجموعه در اوج تحریم خریداری شده به بیماران سراسر کشور خدمات با کیفیت درمانی ارائه می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: رادیوتراپی یکی از روش های درمان سرطان و یا کنترل سلول های بدخیم به شمار می رود که می تواند همراه با جراحی، شیمی درمانی و گاهی به تنهایی استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: به همین منظور، مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه در سال 93 با همت خیرین انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان اقدام به خرید دستگاه رادیوتراپی (مدل انکور) از شرکت زیمنس آلمان به مبلغ چهار میلیارد و 900 میلیون تومان کرده است که یکی از پیشرفته ترین دستگاه های رادیوتراپی موجود در ایران محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه برای برآورد نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت 18 هزارو 900 مترمربع طراحی و احداث شده است، از این وسعت ،12 هزار مترمربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی و همچنین 1800 مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص داده شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.