علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در جریان بازدید از بیمارستان فوق تخصصی کودکان دکتر شیخ در مشهد افزود: اگر سرطان به موقع تشخیص داده شود و شرائط درمان مهیا باشد این بیماری قابل درمان است.
وی همچنین به قدمت زیاد و حجم بالای مراجعان به بیمارستان دکتر شیخ اشاره و بیان کرد: بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر اواخر پارسال تکمیل شد و در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ساخت این مرکز درمانی کامل و مدرن در جهت تداوم خدمت به بیماران و کودکان سرطانی است که از حجم مراجعان به بیمارستان دکتر شیخ در مشهد خواهد کاست.
وی همچنین گفت: یکی از دغدغه های مرتبط با کودکان بیمار موضوع تداوم آموزش آنان است که معلمان فداکار این وظیفه سنگین را بر عهده دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در جریان این بازدید گفت: 'طرح آموزش کودکان بستری در بیمارستان' ظرف سه سال اخیر در سه مرکز درمانی دکتر شیخ، امام رضا(ع) و قائم (عج) مشهد اجرا شده است.
علیرضا کاظمی افزود: در اجرای این طرح در بیمارستان دکتر شیخ ایجاد روحیه نشاط و امید برای دانش آموزان مبتلا به سرطانی و خانواده آنان پیگیری شده و برای تحقق این هدف از فعالیتهای هنری و فوق برنامه استفاده می شود.
وی کاظمی ادامه داد: هم اکنون در این بیمارستان 40 دانش آموز زیر نظر 10 معلم مشغول تحصیل هستند.
رئیس بیمارستان دکتر شیخ نیز گفت: این بیمارستان با بخشهای جراحی، مراقبتهای ویژه(ICU)، پیش مراقبتهای ویژه (PICU)، هماتولوژی و سرطان کودکان 169 تخت فعال دارد و روزانه 20 عمل جراحی برای کودکان در آن انجام می شود.
دکتر فرهاد حیدریان افزود: با تکمیل ساختمان چهار طبقه دیگری در مجاورت این بیمارستان 80 تخت به ظرفیت مرکز فوق تخصصی کودکان دکتر شیخ اضافه می شود.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.