اصغر وثوق روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی 10 سال گذشته به طور میانگین سالانه 500 پرونده برای حمایت از بیماران در انجمن خیریه مهرانه تشکیل شده است، افزود: روند تشکیل پرونده ها طی این مدت، سیر صعودی نداشته است به این معنا که ابتلا به سرطان در استان زنجان روند صعودی ندارد.
وی ادامه داد: انجمن خیریه مهرانه 85 تا 100 درصد هزینه های درمان بیماران تحت پوشش را تامین می کند.
وثوق با بیان اینکه طی سال گذشته مردم استان زنجان ماهانه هفت میلیارد و 500 میلیون ریال به مهرانه کمک نقدی کردند، اظهار کرد: در مهرانه چیزی به نام ذخیره کمک های مالی وجود ندارد و مبالغ دریافتی به طور مستقیم در وهله نخست صرف هزینه درمان بیماران و در مرحله بعد صرف خرید تجهیزات و توسعه کلینیک تخصصی مهرانه می شود.
وی به اقدامات و فعالیت های انجمن خیریه مهرانه در زمینه پیشگیری از بیماری سرطان در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود 18 هزار دانش آموز در زنجان تحت برنامه های آموزش تغذیه سالم و پیشگیری از ابتلا به سرطان قرار گرفتند.
وثوق به افزایش شیوع سرطان سینه در بین زنان اشاره و افزود: سال گذشته برای هشت هزار نفر از بانوان استان زنجان به صورت چهره به چهره آموزش های پیشگیری از سرطان سینه توسط انجمن مهرانه ارائه شد.
مسئول کلینیک تخصصی رادیوتراپی مهرانه با بیان اینکه این مرکز از مجهزترین مراکز کشور است، گفت: هزینه های رادیوتراپی انواع سرطان ها بسیار سنگین است و کلینیک تخصصی مهرانه این خدمات را به صورت رایگان برای بیماران انجام می دهد.
جواد گرانمایه افزود: طی 28 ماه که از فعالیت کلینیک تخصصی مهرانه سپری می شود، معادل 95 میلیارد ریال خدمات پزشکی به صورت رایگان در این مرکز به بیماران ارائه شده است.
وی اظهار کرد: طی این مدت 2 هزار بیمار در کلینیک تخصصی مهرانه تحت درمان قرار گرفتند که 710 نفر از آنان از سایر استان های کشور به این مرکز مراجعه کردند.
مسئول کمیته قلک انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه گفت: در زمان حاضر حدود 500 هزار قلک این انجمن در سطح استان زنجان و دیگر مناطق کشور توزیع شده است.
مینا ارغوانی فرد افزود: به طور متوسط ماهانه 900 میلیون ریال از کمک های خیرین از طریق این قلک ها برای انجمن خیریه مهرانه جمع آوری می شود.
انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه که بیش از 10 سال از تاسیس آن سپری شده است، حامی مستمر بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنان بوده و کلینیک تخصصی و مجهز آن بیش از 2 سال است که فعالیت خود را در زمینه تشخیص و درمان سرطان آغاز کرده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.