به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سال 96 افزود: در صورت بازگشت این افراد به اعتیاد، ضربه بزرگی به اجتماع وارد می شود و این اتفاق نشان از بی فایده بودن درمان دارد.
وی با بیان اینکه اماکن نگهداری معتادان هزینه بر است ادامه داد: با این وجود نیاز است با تمام توان برای کمک به ترک اعتیاد معتادان، گام برداشت.
به گفته وی، به دلیل آنکه معتادان همواره مورد شماتت اجتماع قرار می گیرند؛ بنابراین این افراد تلاش می کنند اعتیاد را در جامعه تکثیر دهند و این کار را با توزیع و فروش مواد مخدر انجام می دهند.
استاندار کردستان با بیان اینکه باید از امکان آلوده شدن دیگران ممانعت کنیم افزود: آسیب ها و به خصوص اعتیاد همواره در جامعه وجود دارد ولی با تلاش و همکاری می توان آن را به صفر نزدیک کرد.
زاهدی، مواد مخدر را بسیار پیچیده خواند و گفت: نکته مهم این است که مواد مخدر بخش قابل توجهی از اقتصاد و مسائل مالی جهانی را به خود اختصاص داده که درآمد بسیار بالایی را برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان ایجاد کرده است.
وی به رتبه برتر بودن کردستان در سال 95 در زمینه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: این مهم نشان از تلاش بخش های مختلف استان در این زمینه دارد.
استاندار کردستان مجموعه شورای مبارزه با مواد مخدر استان را باانگیزه دانست و اضافه کرد: کار باید با جدیت دنبال شود و کارهای جدیدی نیز در این رابطه در دستور کار قرار گیرد.
زاهدی با بیان اینکه ضروری است ابتکارات جدیدی در زمینه مبارزه با مواد مخدر به کار برده شود ادامه داد: امیدواریم به جایی برسیم که همه مردم احساس مسئولیت کنند و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در سطح اجتماع باشیم.
اکنون 60 مرکز ترک اعتیاد (MMT) در استان کردستان فعال است که 6 مورد آن سال گذشته راه اندازی شد.
بر اساس آمارها حدود 20 هزار نفر در استان کردستان به مواد مخدر اعتیاد دارند.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.