مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از آغاز طرح ملی امداد و نجات زمستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، شهرام میرزایی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پس از زلزله  کرمانشاه 111 نفر از امدادگران هلال‌احمر استان زنجان و به‌طور متوسط روزانه 55 نفر عملیات‌های امداد و نجات در منطقه انجام شد.

وی با اشاره به اسکان اضطراری و توزیع چادرهای اسکان بین مردم زلزله‌زده گفت: همچنین برای 2114 نفر دفترچه امدادی صادر شد.

این مقام مسوول با اشاره به توزیع جیره‌های خشک، پتو، کنسروجات، بخاری‌برقی و دیگر ملزومات بین آسیب‌دیدگان گفت: 41 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان دایر شد و مردم کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به این پایگاه‌های اهداء می‌کردند.

میرزایی با ضروری خواندن آموزش به مردم در بحث جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی شود تا مردم لباس‌های نو ارسال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با یادآوری اینکه حمایت‌های روانی در دستور کار قرار گرفت، افزود: برخی نیروهای داوطلب هلال‌احمر برای حمایت‌های روانی از کودکان بازی‌های گروهی انجام دادند.

این مقام مسوول با بیان اینکه اینگونه حوادث منجر به ممارستی برای نیروهای امدادی شد، گفت: جای خالی خبرنگاران بحران در این زلزله احساس می‌شد.

میرزایی افزود: آموزش به شهروندان یکی از راه‌های مقابله با حوادث غیرمترقبه است از این‌رو در مکاتبه با تمام دستگاه‌ها و اعلام آمادگی هلال‌احمر طرح خادم، طرح چهره به چهره و طرح دادرس به منظور آشنایی دانش‌آموزان با مخاطرات اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی امداد و نجات زمستانی از 20 آذر شروع شده و تا 20 اسفند ادامه دارد، گفت: به همین منظور 320 نفر از امادگران در 10 پایگاه ثابت و 5 پایگاه سیار مستقر شده اند.

به گفته میرزایی برای اسکان در راه‌ماندگان هم با مدیریت بحران برای اسکان در مساجد و حسینیه‌ها هماهنگی لازم انجام شد به گونه‌ای که هفته گذشته به‌دلیل وضعیت نامساعد هوا 34 نفر در ایجرود و خدابنده اسکان داده شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.