هادی فرشید روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آموزش های طرح خادم بصورت ویژه به روستاهای کانون زلزله داده می شود افزود: برای آموزش زلزله زدگان یک تیم آموزشی طرح خادم از کرمان اعزام شد و همچنین از مربیان این طرح در شهرستان راور برای آمادگی و آموزش زلزله زدگان استفاده شده است.
وی تصریح کرد: این طرح ضمن آموزش، آمادگی خانوارها را در برابر مخاطرات افزایش می دهد و هم اکنون که مناطقی از استان کرمان کانون زلزله قرار گرفته است، این طرح می تواند موجب نجات جان مردم مناطق زلزله زده استان کرمان شود و همچنین آموزش های پس از بحران را به آسیب دیدگان بدهد.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمان همواره دوره های آموزشی رایگان را برگزار می کند و از مردم می خواهیم با شرکت در این دوره ها آمادگی خود را در برخورد با حوادث بالا ببرند و همچنین در اجرای طرح خادم همکاری کنند.
وی افزود: در طرح خادم تسهیلگران بیش از 12 مرحله در سال به درب منازل مراجعه و 15 سئوال می پرسند و میزان آمادگی خانوارها را می سنجند که در ایران آمادگی مردم کمتر از 9 درصد است.
فرشید بیان کرد: با اجرای طرح خادم در افق سال یکهزار و 400 این آمادگی به وضع مطلوبی خواهد رسید و در این طرح آموزش هایی بسته به مخاطره هر شهر و منطقه داده می شود.
طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) به مدت بیش از یک سال در کشور اجرایی شده و در استان کرمان به صورت ویژه به آن پرداخته شده است.
جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مستقل و عام المنفعه در حوزه جوانان، امداد و نجات، بهداشت و درمان، داوطلبان و آموزش و پژوهش خدمت رسانی می کند.
تاکنون بیش از 100 زمین لرزه برای هجدک کرمان ثبت شده است.
طبق اعلام اورژانس تاکنون بیش از 51 نفر به مراکز پزشکی مناطق زلزله زده مراجعه کردند و بیشتر آنها سرپایی درمان شدند.
اوایل صبح روز جمعه بخش اورژانس بیمارستان شهید باهنر و افضلی پور شهر کرمان نیز به منظور پذیرش مصدومان احتمالی زلزله هجدک تخلیه شد.
با وجود اینکه پس لرزه های زمین لرزه صبح امروز هجدک ادامه دارد، مسئولان مربوطه و ستاد مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را دارند.
زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر، هجدک کرمان را در ساعت 6 صبح امروز (جمعه) لرزاند.
هجدک شهری است در استان کرمان در جنوب شرقی ایران، این شهر در شهرستان راور قرار گرفته ‌است.
راور در 140 کیلومتری شهر کرمان قرار دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.