به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: امروز در خصوص کیفیت ساخت و ساز ها در فرصتی قرار داریم که زلزله کرمانشاه همه را متوجه خود ساخته و زنگ خطری را به صدا درآورده است.
وی به بازدید مسئولان فنی استان زنجان از مناطق حادثه دیده کرمانشاه اشاره کرد و یادآورشد: ضمن آنکه منابع محدودی در کشور برای ساخت مجددی این تعداد از بناهای تخریب شده وجود دارد، آسیب های روحی، روانی و جسمی وارده شده به هموطنان غیرقابل جبران است.
رحمتی اظهار کرد: دستگاه های نظارتی باید با دقت و مسئولیت وارد شوند و بر نحوه ساخت کیفی بناها و ساختمان ها نظارت کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان به گزارش مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در خصوص نظارت بر کیفیت پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: این گزارش نشان داد که به حتم امتیاز پروژه های این استان پایین است.
وی خاطر نشان کرد: ما مامور هستیم برخورد لازم را با مسئولان اجرایی پروژه های بی کیفیت داشته باشیم اما زمانی که مدیری از یک پیمانکار سهل انگار حمایت می کند، به حتم از معایب و نواقص آن پروژه چشم پوشی می کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در ادامه این جلسه به آمار پروانه های ساختمانی صادر شده در این استان طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه صدور پروانه علیرغم کاهش 1.2 درصدی در کشور، این استان شاهد رشد 35.5 درصدی است.
شهرام طهماسبی اضافه کرد: سال گذشته در کل کشو 118 هزار و 190 پروانه و در این استان 2 هزار و 143 پروانه ساخت صادر شده است.
وی تاکید کرد: این افزایش حکایت از بهبود بازار مسکن و ساخت و ساز در این استان دارد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.