رئیس حوزه هنری کردستان روز چهارشنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس وظیفه انسانی و مشارکت در تامین مایحتاج اولیه زندگی آسیب دیدگان زلزله اخیر و با توجه به نقش و جایگاه تاثیرگذار هنرمندان در جامعه، فراخوانی به مدت 2 روز برای جمع آوری کمک های مردمی اعلام شد.
امین مرادی افزود: پس از اعلام این فراخوان هدایای مردمی و هدایای هنرمندان استان به ارزش یک میلیارد ریال در قالب کاروانی متشکل از 6 دستگاه وانت به مناطق زلزله زده اعزام و در میان آسیب دیدگان توزیع شد.
وی ادامه داد: کالاهای ارسالی به مناطق زلزله زده شامل 15 تخته فرش، 30 تخته چادر، 600 تخته پتو، پنج تخته موکت، پنج تخته نایلون، وسایل گرمایشی، مواد خوراکی و بهداشتی و لباس و پوشاک بود که به مناطق ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب ارسال شد.
رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه گفت: آنچه که در این چند روزی که پس از وقوع زلزله شاهد آن بوده ایم نشان دهنده احساس مسئولیت و نوعدوستی مردم سراسر کشور است اما در این میان کمک های مردم کردستان بسیار ویژه بوده است.
به گفته وی بر خلاف شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می شود مسئولان نهادهای متولی با جدیت در حال خذمات رسانی به مناطق زلزله زده هستند.
مرادی از مردم خواست به حاشیه ها توجه نکنند و در زمینه کمک رسانی به آسیب دیدگان این حادثه با متولیان امر هماهنگی کرده و با این کار از هدر رفتن کمک ها جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه 21 آبان استان های غربی کشورمان را لرزاند و موجب آسیب هایی در برخی از شهرهای استان کرمانشاه شد.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.