مهدی ولی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 26 نفر از امدادگران خواهر و برادر جمعیت هلال احمر استان گیلان در قالب تیم سحر و حمایت روانی در دالاهو کرمانشاه، به 700 نفر از کودکان و مادران خدمات ارایه دادند.
وی اظهار داشت: توزیع سبدهای فرهنگی، اسباب بازی و کتاب ‌های کودکانه، لوازم نقاشی، برپایی فضای دوستدار کودک، انجام بازی‌ های گروهی و هدفمند به منظور کاهش استرس کودکان، قصه خوانی، کارگاه کاردستی، عروسک سازی، داستان ‌گویی و توزیع اقلام کمک آموزشی از فعالیت های انجام گرفته این تیم ها است.
ولی پور بیان کرد: مشاوره و روانشناسی برای کمک به بازگشت افراد حادثه دیده به شرایط عادی زندگی، آموزش نکات بهداشتی کمک های اولیه با توجه به شرایط و فرهنگ منطقه به مادران، ارائه نکات ایمنی و بهداشتی در چادر، جلوگیری از حریق، ارایه نکات پیشگیری از بیماری های شایع بعد از زلزله از دیگر کارهای انجام شده تیم های سحر است.
امید عظیمان معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا بیان داشت: تیم سحر هلال احمر گیلان در منطقه دالاهوی کرمانشاه مستقر است.
وی اظهار داشت: تیم های سحر هلال احمر استان گیلان با حضور در منطقه و ایجاد محیطی شاد برای کودکان، تاکنون 140 کودک منطقه را تحت آموزش قرار داده و با کمک تیم حمایت روانی و بازی های کودکانه و گروهی تلاش می کنیم تا اثرات ناشی از حادثه را در کودکان کاهش دهیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان ماه در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان، صدها کشته و هزاران مصدوم داشت .
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه ، 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.