ابراهیم احسانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر کمک های نقدی، مردم استان سمنان در قالب کمک‌های غیرنقدی در پایگاه های جمعیت هلال احمر استان سمنان بیش از چهار هزار تخته پتو، چهار کانکس، پنج هزار کنسرو، 2 هزار و 500 عدد انواع اقلام بهداشتی، بیش از 10 هزار بطری آب معدنی و بیش از 500 کیلوگرم برنج به هموطنان زلزله‌زده استان کرمانشاه کمک اهدا کردند.
وی با بیان اینکه 64 پایگاه هلال احمر ویژه جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم استان سمنان از روزهای پس از زلزله کرمانشاه تا روز شنبه چهارم آذر 96 برپا بود، خاطرنشان کرد: با جمع آوری این پایگاه ها، شهروندان برای اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی خود می توانند به تمام شعبه های هلال احمر مراجعه کنند و به همین منظور صندوق هایی در داخل شعبه ها برای دریافت کمک های نقدی پیش بینی شده است.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: شهروندان در هر نقطه برای کمک به زلزله‌زدگان هموطن می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 99999 به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از طریق شعبه های بانکی اهداکنند.
احسانی با اشاره به اینکه ارزش کمک های غیرنقدی مردم استان سمنان به زلزله‌زدگان هنوز برآورد نشده است، بیان کرد: این میزان کمک مردم به هموطنان از طریق پایگاه های هلال احمر نشانه اعتماد مردم به این نهاد برای ارایه خدمت‌های بیشتر داوطلبی و امدادی به هموطنان در هر نقطه از کشور است.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان یادآور شد: در روزهای گذشته محموله های کانکس، چادر، پتو و اقلام بهداشتی و غذایی از این جمعیت برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه ارسال شده است و ارسال این محموله ها بر اساس نیاز مناطق و با هماهنگی لازم ادامه می‌یابد.
120 نیروی داوطلب جمعیت هلال احمراستان سمنان در 64 پایگاه دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی این جمعیت از روزهای بعد از زلزله فعالیت داشتند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به شدت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین در استان کرمانشاه بیش از 430 جان‌باخته برجا گذاشت و باعث ویرانی بسیاری از خانه شد.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.