محمد محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از وقوع زلزله غرب کشور پایگاه ها و صندوق های شعب هلال احمر در شهرستان های مختلف اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کردند و این کمک ها همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: تاکنون یک میلیارد و 700 میلیون ریال کمک نقدی از 20 صندوق هلال احمر جمع آوری شده که این رقم به جز شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 15 کامیون انواع کمک های مردمی، سه هزار تن گالن خالی و 10 تن نایلون برای پوشش چادرهای زلزله زدگان از این استان ارسال شده است.
محمدی گفت: در مناطق زلزله زده غرب کشور مشکل آب معدنی و نان وجود ندارد و مهمترین نیاز نایلون برای پوشش چادرها و لباس گرم است.
وی اظهار کرد: مردم اگر قصد خرید برای زلزله زدگان را دارند و هنوز اقلامی را خریداری نکرده اند، بهتر است پول آن را به حساب هلال احمر واریز کنند تا نیازهای زلزله زدگان خریداری شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: انتظار است لباس های اهدایی نو و تن نرفته باشد و شان زلزله زدگان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ که بر اساس اعلام مسئولان تا ظهر جمعه (26 آبان ماه جاری) 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در این مناطق داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.