به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر خرمدره با اشاره به ویژگی های اربعین امام حسین(ع)، افزود: اربعین نه تنها نشانه ایمان است بلکه همان گونه که نماز ستون دین است زیارت اربعین و حادثه کربلا ستون ولایت است و طبق روایتی از امام حسن عسگری(ع) زیارت اربعین یکی از نشانه های موعود است.
وی تصریح کرد: پیامبر و همه ائمه بر جدی گرفتن عزاداری امام حسین(ع) تاکید کرده اند و علاوه بر این قیام و شهادت امام حسین(ع) باعث زنده ماندن و نجات اسلام شده، همین طور مصیبت امام حسین(ع) بزرگ ترین مصیبت تاریخ حیات بشر است چرا که هدف متعالی داشت.
امام جمعه خرمدره در ادامه بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد امام حسین زنده نگه داشتن روحیه و فرهنگ شهادت و ایثار است گریه دلیل تزلزل و شکست نیست بلکه یک حرکت سیاسی علیه دشمنان اسلام است و دلیل انزجار از یزیدیان و ظالمان در هر زمان است و همچنین اربعین نماد عشق، وحدت، تقویت روحیه انقلابی، مبارزه با ظلم و کفر، و پیوند عاطفی امام و امت، آشنایی با معارف اسلامی است.
وی با اشاره به روز 13 آبان، ابراز کرد: مناسبت روز 13 آبان که به دلیل 3 رویداد مهم تاریخی روز ملی مبارزه با استکبار است و استکبار یعنی خود بزرگ بینی که همراه با ظلم و طاغوت همچنین منفعت طلبی، جهان خواری، عقب نگه داشتن مستضعفان از ویژگی های استکبار است.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: درسی که ما از روز ملی استکبار می گیریم اعتماد نکردن به استکبار جهانی که به معنای همراهی با نظام و ولی امر است، اعتقاد نداشتن و اطاعت نکردن از نظام سلطه، ایمان به بدعهدی نظام سلطه و اعتقاد به دشمنی تاریخی و همیشگی آمریکا است.
امام جمعه خرمدره یادآور شد: حقیقت مستکبر عهد شکنی، زور گویی و دروغ گویی است که در این رابطه مقام معظم رهبری فرمودند که قدرت دفاعی کشور به هیچ عنوان قابل مذاکره و معامله نیست.
امام جمعه خرمدره تاکید کرد: به کمک دولت و مردم، با تقویت توان اقتصادی به مبارزه با آمریکا می رویم اگر مردم از نظر اقتصادی در رفاه باشند در عمل ما آمریکا و مستکبرین را شکست داده ایم.
وی با اشاره به روز فرهنگ عمومی، افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری فرهنگ 2 جهت دارد یک جنبه عینی و ظاهری مانند پوشش و لباس، معماری و دوم اعتباری است مثل اخلاق فردی واجتماعی، خداشناسی، وجدان کاری،احترام به بزرگ تر، که ایجاد فرهنگ اعتباری زمان بر است و در این راستا باید فعالیت گروه های مردمی افزایش یابد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.