به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: عاشورا درس بزرگ و چکیده دین و اسلام ناب است و باید از قیام اباعبدالله (ع) پیام ایستادگی و ایثار بیاموزیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: در دوره های مختلف تاریخی اتفاق های مهمی رخ داد و انسان های زیادی جان خود را از دست دادند اما هیچ یک مانند قیام سرور و سالار شهیدان ماندگار نشد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: همه ساله دلدادگان امام حسین(ع) با تجمع بیش از 20 میلیونی که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد عشق و ارادت خودشان را به این امام همام ابراز می دارند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کربلا بزرگترین قیام ماندگار تاریخ بشریت است، گفت: حرکت انقلابی امام حسین(ع) با تکیه بر ارزش های الهی و دینی ماندگار شد.
آیت الله سلیمانی با اشاره به اهمیت قیام امام حسین(ع) تاکید کرد: باید مراقبت کرد که عزداری سرور و سالار شهیدان در چهار چوب موازین شرعی انجام شود.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه مذهب شیعه 2 بال سبز و سرخ دارد تصریح کرد: بال سرخ شیعه همان عاشورا و اندیشه حسینی است که اجازه تسلط به آنان را نمی دهد و بال سبز، انتظار فرج حضرت مهدی(عج) است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان امامت و ولایت برای هدایت امت است، گفت: در مسیر تبین و اجرای حق و عدالت، مقابله با جهل و ظلم وقایع مختلف را می توان پذیرفت.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به شهادت شهید حججی گفت: این شهید بزرگوار با اخلاص و نیت پاک در راهی گام گذاشت که ادامه دهنده راه امام حسین(ع) بود.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.