به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت اله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه گرگان اظهار داشت: امام حسین (ع) با شناخت و درک شرایط وقت جامعه؛ برای حفظ میراث رسول الله (ص) و حقیقت اسلام دست به قیام زد.
امام جمعه گرگان افزود: مسئولیت سید الشهدا در قیام عاشورا حفظ مکتب راستین رسول خدا بود، قیام امام حسین (ع) برای قدرت و حکومت نبود، اما متاسفانه افرادی اینگونه تبلیغ می کنند که امام (ع) برای در دست گیری حکومت قیام کرد که این نشان دهنده نشناختن راه و اهداف آن حضرت است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: چرا که اگر امام حسین(ع) به دنبال بدست آوردن قدرت بود با 72 نفر در برابر بیش از 30 هزار نیروهای دشمن قرار نمی‌گرفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان همچنین اظهارداشت: امام حسین (ع) برای دفاع از دین و حفظ دین قیام کرد زیرا در آن شرایط یک ظاهری از اسلام باقی مانده بود و درونش همان جریانان دوران جاهلیت دوباره زنده شده بود و امام حسین(ع) درمقابل انحراف در دین اسلام ایستاد.
امام جمعه گرگان همچنین گفت: امام حسین(ع) در پیشگاه ذات اقدس الهی از جایگاه رفیعی برخوردار است، چون هر چه داشت در راه خداوند نثار کرد.
آیت الله نورمفیدی گفت: هیچ‌گاه در سخنرانی‌های امام حسین(ع) تردیدی وجود نداشت و همیشه در چهره و بیانات ایشان قاطعیت وجود داشت.
به گفته امام جمعه گرگان؛محور شخصیت اباعبدالله حسین(ع) بندگی خداوند است و همه ما باید در زندگی از این شخصیت درس گرفته و با روح بندگی خداوند از دنیا برویم.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.